arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

حاج رضایی: شخصیت کی روش پر از دوگانگی است / از فردی با این شخصیت انتظار زیادی ندارم / هیچ تصمیمی از سوی او عجیب نیست / فضای روشنی برای قهرمانی در جام ملت‌ها نمی‌بینم / بیانیه فدراسیون درباره شکست در بازی‌های آسیایی پر از دروغ و ریاست

کارشناس ارشد فوتبال ایران با بیان اینکه رفتارهای کارلوس کی روش پر از دوگانگی است، گفت: از فردی با این شخصیت انتظار زیادی ندارم و هر تصمیمی از سوی او عجیب نیست. امیر حاج رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی شانسی برای قهرمانی در جام ملت های آسیا دار؟ گفت: به عنوان یک ایرانی دوست دارم این اتفاق خوشایند رخ بدهد و تیم ملی با قهرمانی در جام ملت های آسیا دل مرمی را که تمام آرزوهای خود را در فوتبال می بینند شاد کند اما فضای روشنی را پیش رو تجسم نمی کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس ارشد فوتبال ایران با بیان اینکه رفتارهای کارلوس کی روش پر از دوگانگی است، گفت: از فردی با این شخصیت انتظار زیادی ندارم و هر تصمیمی از سوی او عجیب نیست.

«امیر حاج رضایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی از سوی کارلوس کی روش گفت: انتخاب بازیکن حق سرمربی است و کی روش از این قاعده مستثنی نیست اما در فهرست بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده اند علامت سوال های زیادی وجود دارد.

وی با یادآوری قلم قرمز کی روش روی نام های سیدجلال حسینی و وریا غفوری 2 تن از آماده ترین مدافعان ایران در آستانه جام جهانی، ادامه داد: کی روش در مصاحبه ای اعلام کرد غفوری را به این خاطر خط زدم که در تیم استقلال در پست وینگر بازی می کند؛ آن زمان این جواب را با یک پرسش پاسخ دادم و گفتم اگر یک بازیکن به کی روش بگوید من در فلان پست خاص می خواهم بازی کنم آیا او به سرعت درب خروجی را به آن بازیکن نشان نمی دهد؟ پس چگونه انتظار دارد غفوری به شفر بگوید من در پست وینگر بازی نمی کنم؟ ای کاش سرمربی تیم ملی اصلا آن مصاحبه را انجام نمی داد.

این کارشناس فوتبال گفت: بازهم تاکید می کنم انتخاب بازیکن حق سرمربی است ولی انتقاد از انتخاب های کی روش نیز حق اهالی فوتبال و کارشناسان است. نقد منصفانه، حمایت بزرگ از تیم ملی است؛ نباید گفته شود که چون انتقاد می کنیم روحیه تیم ملی خراب می شود بلکه باید از این نقدها در جهت درست استفاده شود.

حاج رضایی با انتقاد از عدم دعوت سردار آزمون به اردوی تیم ملی ادامه داد: همه می دانستیم که آزمون با توجه به جوان بودنش یک تصمیم احساسی گرفت و به خاطر فضایی که بعد از جام جهانی به وجود آمد، از تیم ملی خداحافظی کرد.

وی با بیان اینکه سن 23 سالگی زمان وداع از فوتبال ملی برای یک فوتبالی نیست، افزود: ای کاش حداقل این بازیکن یک اردو به تیم ملی دعوت نمی شد و بعد از آن دوباره در فهرست ملی پوشان قرار می گرفت.

وی با انتقاد از رفتارهای دوگانه کی روش خاطرنشان کرد: کارلوس کی روش رفتارهای متناقضی دارد؛ ثبات فکری را در کی روش نمی بینم و کاراکتر شخصیتی وی پر از تناقض و دوگانگی است؛ نه اینکه بخواهم به او توهین کنم اما نسبت به فردی که رفتارهایش متناقض است انتظار زیادی ندارم و هر اتفاقی از سوی او رخ دهد عجیب نیست، شاید بهتر باشد بگویم نسبت به او بی تفاوت شده ام.

** فضای روشنی برای قهرمانی در جام ملت ها نمی بینم
این کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی شانسی برای قهرمانی در جام ملت های آسیا دار؟ گفت: به عنوان یک ایرانی دوست دارم این اتفاق خوشایند رخ بدهد و تیم ملی با قهرمانی در جام ملت های آسیا دل مرمی را که تمام آرزوهای خود را در فوتبال می بینند شاد کند اما فضای روشنی را پیش رو تجسم نمی کنم.

حاج رضایی درباره باخت تیم امید در بازی های آسیایی اندونزی نیز اظهار داشت: متاسفانه تیم امید برای اینکه با کره جنوبی روبرو نشود به طور عمدی از میانمار شکست خورد اما از روی قضا بازهم به قرعه کره جنوبی خورد و با شکست از این تیم از رقابت های آسیایی حذف شد.

وی افزود: فدراسیون فوتبال به جای پرداختن به مسائل فنی و بررسی عوامل شکست بیانیه ای را صادر کرد که پر از دروغ و ریا است؛ این فضاسازی ریاکارانه اصلا درست نیست؛ صداقت و شفافیت مهم ترین فاکتور اخلاق گرایی است.

تیم فوتبال امید ایران دربازی های آسیایی جاکارتا ابتدا با عربستان به تساوی بدون گل رسید و سپس کره شمالی را سه بر صفر شکست داد. ملی پوشان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی برابر میانمار 2 بر صفر شکست مصلحتی خوردند اما با این حال با توجه به شکست عربستان برابر کره شمالی به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کرد. تیم امید ایران اما در این مرحله از کره جنوبی شکست خورد و از بازی های آسیایی حذف شد.

حاج رضایی در پایان گفت: فوتبال پاک را دوست دارم؛ ذات فوتبال را دوست دارم و این فضای موجود برای من لذت بخش نیست و ترجیح می دهم بیشتر از این وارد جزئیات نشوم.

نظرات بینندگان