arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

فرهاد حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی شد

رئیس کل بانک مرکزی در حکمی «فرهاد حنیفی» را به سمت معاون نظارت این بانک منصوب کرد؛ پیش از این فرشاد حیدری عهده دار این مسئولیت بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس کل بانک مرکزی در حکمی «فرهاد حنیفی» را به سمت معاون نظارت این بانک منصوب کرد؛ پیش از این فرشاد حیدری عهده دار این مسئولیت بود.

به گزارش ایرنا، این انتصاب از سوی «عبدالناصر همتی» دومین تغییر در ترکیب هیات عامل بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر پولی و بانکی کشور به شمار می رود هرچند که هنوز سمت دبیر کلی این بانک نیز به دلیل پایان همکاری «محمود احمدی» با این بانک خالی مانده است و معاونت ارزی نیز با سرپرستی غلامرضا پناهی اداره می شود.

حنیفی که مسئولیت نظارت بر بانک ها، موسسه های مالی و نهادهای پولی که از بانک مرکزی اخذ می کنند را در حالی بر عهده گرفته که پیش از این در هیات مدیره برخی بانک ها حضور داشته است.
بنا بر اعلام بانک مرکزی، وی دارای سوابق متعددی در حوزه های مالی و بانکی بوده است که از آن جمله می توان به مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، نایب رییس هیات مدیره بانک اقتصادنوین، عضو هیات مدیره بانک پارسیان، مشاور مدیرعامل بانک رفاه و سوابق متعدد دیگر در حوزه های بازار سرمایه اشاره کرد.
وی تحصیل کرده مدیریت مالی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد است.
هیات عامل بانک مرکزی از ارکان این بانک به شمار می رود که شامل رئیس کل، قائم مقام، دبیر کل و معاونان ارزی، اداری - مالی، اقتصادی، حقوقی و امور مجلس، فناوری های نوین، نظارتی و بین الملل است.

نظرات بینندگان