arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

واریز باقی سود سهام عدالت سال ۹۵ طی امروز و فردا

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به آخرین وضع پرداخت سود سهام عدالت گفت: تاکنون در چهار مرحله، برای نزدیک به ۴۰ میلیون نفر سود سهام عدالت واریز کرده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون وزیر اقتصاد از واریز سود سهام عدالت مشمولین باقی مانده طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضع پرداخت سود سهام عدالت افزود: تاکنون در چهار مرحله، برای نزدیک به ۴۰ میلیون نفر سود سهام عدالت واریز کرده‌ایم.
معاون وزیر اقتصاد افزود: برای کسانی هم که بعد از ۶ اردیبهشت شماره شبای بانکی ارائه کرده اند، طی امروز و یا فردا سود را واریز خواهیم کرد، تنها سود مشمولین بانک ملت باقی می مانند که آن هم طی چند روز آینده واریز خواهد شد.
وی ادامه داد: برای مشمولین دارای سهام یک میلیون تومان، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، مشمولین دارای سهام ۵۳۲ هزار تومان مبلغ ۸۰ هزا تومان و برای کمتر و یا بیشتر از سهام ۵۳۲ هزار تومان مبلغ متناسبی را به عنوان سود واریز کردیم.
پوری حسینی با اشاره سود سال ۹۶، گفت: به موجب مصوبات مجامع شرکت های سرمایه پذیر تا تیر امسال ، سودی که برای مشمولان سهام عدالت تقسیم و ابلاغ شده نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان است که در صورت تقسیم سود هلدینگ خلیج فارس، شاید هزار میلیارد تومان دیگر نیز به این مبلغ افزوده شود؛ از این رو ارزیابی می شود که سود سال مالی ۹۶ از سال مالی ۹۵ بیشتر خواهد بود.

سازمان خصوصی سازی در سال 97 ، 74 بنگاه دولتی را عرضه کرد
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: رقم ریالی واگذاری های سال 97 تا امروز از کل واگذاری های سال 96 بیشتر است.
میرعلی اشرف پوری حسینی در ادامه نشست خبری سازمان خصوصی سازی ضمن تاکید بر عملکرد مثبت این سازمان در دولت های یازدهم و دوازدهم افزود: تا امروز 74 بنگاه دولتی در سال 97 برای واگذاری عرضه شده است که 44 و نیم درصد آن واگذاری های موفقی بوده و با توجه به واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان با رقم هزار و 850 میلیارد تومان کل ارزش ریالی واگذاری های سال 97 از ارزش ریالی واگذاری های سال 96 بیشتر شده است.
وی گفت: البته هم اکنون سازمان خصوصی سازی برای ادامه واگذاری بنگاه های دولتی با چالش های بیشتری نسبت به 18 سال پیش که این سازمان تاسیس شد روبرو است چرا که اکثر شرکت هایی که دولت در آن ها مدیریت خرد داشته و با مقاومت کمتری برای واگذاری روبرو بودند تا به امروز به بخش خصوصی فروخته شده اند و 631 بنگاه دولتی که برای واگذاری در سال 97 در نظر گرفته شده اند اکثرا جزء شرکت هایی هستند که دولت در آنها مدیریت کلان یا کنترلی دارد و خود این باعث می شود تا واگذاری این شرکت ها با چالش های بسیاری روبرو گردد.
پوری حسینی افزود: البته سازمان خصوصی سازی با تمام چالش هایی که پیش رو دارد در دولت یازدهم و دوازدهم کارنامه درخشان تری برای خود ایجاد کرده است. تا قبل از دولت یازدهم بر اساس آمار تنها 18 درصد از مجموع شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی واقعی فروخته شده بودند چرا که تا قبل از این دو دولت بسیاری از واگذاری ها به عنوان رد دیون انجام می شد اما در دولت یازدهم واگذاری به بخش خصوصی واقعی به عدد 67 درصد رسید و با افتخار باید اعلام کنیم که در دولت دوازدهم صد در صد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی اختصاص یافته است.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در 18 سال گذشته از 755 بنگاه کنترلی دولتی تنها 101 بنگاه واگذار شده بودند که این خود نشان از مقاومت بسیار در مقابل واگذاری به بخش خصوصی است اما تنها در 5 سال گذشته دو دولت یازدهم و دوازدهم سازمان خصوصی سازی 230 بنگاه کنترلی و غیر بورسی را واگذار کرده است.
پوری حسینی ضمن اعلام این موضوع که ممکن است از 631 بنگاه باقی مانده در سال 97 تعدادی ریزش داشته باشند و یا واگذاری شان به تعویق بیفتد افزود: هم اکنون برای تعدادی از شرکت ها مثل نیروگاه های برق به دلیل استفاده از ماشین آلات خارجی که ارزش گذاری شان بر اساس نرخ ارز تعیین می شود ­سازمان خصوصی سازی دست نگه داشته است تا بعد از تثبیت نرخ ارز و تعیین قیمت کارشناسی بر اساس مولفه های درست اقتصادی اقدام به فروش این بنگاه ها نماید.
وی درباره شایعات اخیر پیرامون واگذاری تعدادی از ورزشگاه ها و باشگاه های سرخ آبی هم گفت: بر اساس مصوبه مرداد ماه سال 94 هیئت وزیران دو باشگاه سرخ آبی با گرفتن قید فرهنگی از فهرست واگذاری ها حذف شدند که در صحبتی که با رئیس جمهور داشتیم و با در نظر گرفتن نامه وزیر ورزش مبنی بر مغایرت دولتی بودن این باشگاه با برخی از قوانین فیفا قرار بر این شد تا در اولین فرصت درباره واگذاری این دو باشگاه هم برنامه ای ریخته شود اما درباره حذف تعدادی از ورزشگاه ها از لیست واگذاری ها باید با صراحت بگویم که شرکت توسعه اماکن ورزشی خود در لیست واگذاری های سازمان خصوصی سازی است و شاید مصلحت این باشد که مدتی این سازمان از واگذاری تعدادی از ورزشگاه ها مثل ورزشگاه آزادی بر اساس نامه وزیر ورزش به این سازمان جلوگیری کنند اما در نهایت تمامی این ورزشگاه ها به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.
رئیس سازمان خصوصی سازی درباره نحوه توزیع سود سهام عدالت سال 95 و 96 هم افزود: در یکی دو روز آینده تمامی سود سال 95 مشمولین سهام عدالت واریز خواهد شد و بعد از این، این سازمان وارد فاز پرداخت سود سال 96 مشمولین می گردد.
وی گفت: 7 میلیون نفر از مشمولین هنوز شماره شبا خود برای دریافت سود سهام عدالت را به سایت این سازمان اعلام نکردند و 2 میلیون نفر از مشمولین هم که متاسفانه فوت شده اند تا پایان سال برای احراز انحصار وراثت و دریافت این سود توسط وراث فرصت دارند که در صورتی که تا پایان سال از این نه میلیون نفر هنوز تعدادی با عدم مراجعه سود خود را دریافت نکنند با واریز این سود به یک حساب سرمایه گذاری امکان دریافت سود برای این مشمولین ممکن است در بازه های سه ماهه یا شش ماهه ایجاد شود و یا حتی سازمان خصوصی سازی با تلقی کردن عدم مراجعه این افراد به انصراف از دریافت سود و یا برگه سهام ممکن است سهام این افراد را از آنها پس بگیرد.

نظرات بینندگان