arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

هوش مصنوعی گوگل برای دفاع از کودکان ایمن تر می شود / تهدیدهای وزیر امور خارجه بریتانیا جواب داد؟

گوگل از یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی جدید برای شناسایی آنلاین تصاویر مستهجن مرتبط با سوء استفاده از کودکان استفاده خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوگل از یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی جدید برای شناسایی آنلاین تصاویر مستهجن مرتبط با سوء استفاده از کودکان استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، گوگل پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی جدید خود را با هدف کمک به شرکت ها و سازمان ها برای شناسایی تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان در اینترنت منتشر کرد.

 

سیستم ایمنی محتوای جدید گوگل یک ابزار هوشمند است که از شبکه های عصبی عمیق برای پردازش تصاویر استفاده می کند به طوری که افراد کمتری محتواهای خطرناک را مشاهده می کنند. گوگل در این خصوص می گوید: این تکنیک می تواند به بررسی کنندگان کمک کند تا بیش از 700 درصد  از محتواهای مرتبط با سوء استفاده از کودکان را شناسایی کنند.

نیکولا تودروویچ، مدیر تولید این ابزار هوشمند در این خصوص می گوید: "تشخیص سریع تصاویر جدید و ناخوشایند به این معنی است که متوجه شویم کودکان مورد آزار جنسی قرار می گیرند یا خیر."

استفاده از  هوش مصنوعی مانند گدازه های آتشفشانی کل صنعت تکنولوژی را در بر می گیرد و اقدام به فیلتر هرزنامه ها و محتواهای خطرناک می کند. این اتکنولوژی به طور کلی به سیستمی مبتنی بر سیستم یادگیری ماشینی یا شبکه های عصبی اشاره دارد که عملکردی مشابه با مغز انسان دارد.

اساس کار این سیستم بررسی به شکلی است به سرعت تصاویر آنلاین مرتبط با  سوء استفاده کودکان را تشخیص دهد. این پیشرفت هوش مصنوعی می تواند فضای اینترنت را امن تر کند.

پیش بینی می شود بسیاری از موسسه های حمایت از حقوق کودک از این طرح استقبال کنند.در ضمن فراموش نکنیم که طی روزهای اخیر وزیر امورخارجه بریتانیا با حمله به گوگل مدعی شد این شرکت  به شکل سلیقه ای سیاست گذاری می کند و به تحولات مهم جهان بی اعتناست.

درواقع جرمی هانت صراحتا گفت:  " به شدت شگفت زده می شویم وقتی می بینیم که گوگل حاضر است با چینی که بخش مهمی از اینترنت را سانسور می کند همکاری کند اما نمی خواهد با دنیای غرب برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی و آزار کودکان همکاری داشته باشد. چطور ممکن است با سانسور چینی ها موافق باشید اما خود را مخالف سانسور قلمداد کنید؟"

به نظ می رسد گوگل نیز بر همین اساس به فکر اعمال تغییات افتاده است.

نظرات بینندگان