arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

رونالدینیو: هرگز نتوانستم فوتبال را کامل ببینم!/ مسی بهتر از رونالدو است/ دوست دارم نیمار به بارسلون برگردد

رونالدینیو یکی از ابرستاره‌های سابق دنیای فوتبال یک چهره جذاب است. ستاره‌ای که بسیاری اعتقاد دارند در دوران اوجش در بارسلونا فراتر از لیونل مسی و کریس رونالدو بود اما خب تداوم و ثبات این دو فوق ستاره را نداشت وگرنه می‌توانست بسیار بزرگتر از هر دو شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رونالدینیو یکی از ابرستاره‌های سابق دنیای فوتبال یک چهره جذاب است. ستاره‌ای که بسیاری اعتقاد دارند در دوران اوجش در بارسلونا فراتر از لیونل مسی و کریس رونالدو بود اما خب تداوم و ثبات این دو فوق ستاره را نداشت وگرنه می‌توانست بسیار بزرگتر از هر دو شود.

به گزارش ایلنا، رونالدینیو در جام جهانی 2018 روسیه در افتتاحیه یک حضور پررنگ داشت و مثل همیشه همه را سورپرایز کرد البته این بار نه با توپ بلکه با ساز! او که یک نوازنده ساز‌های کوبه‌ای است در افتتاحیه جام جهانی نواخت و همه چشم‌ها را خیره کرد تا نشان دهد دستانش نیز همانند پاهایش هنرمند است.

رونالدینیوی 38 ساله در یک گفت‌وگوی نسبتا مفصل درباره دیروز و امروز بارسا و ستاره‌های امروزی فوتبال صحبت کرده است. رونی که بین سال‌های 2003 تا 2008 در تیم بارسلونا عضویت داشته، درباره رابطه خودش و فوتبال یک نکته جالب را فاش کرد و گفت: «من هرگز عادت به تماشای فوتبال نداشتم و هرگز یک بازی فوتبال را به طور کامل ندیدم. من لحظات فوق‌العاده بازی‌ها و گل‌هایش را می‌بینیم. گاهی اوقات اوضاع خوب پیش می‌رود، گاهی هم بد، به هر حال فوتبال همین است.»

وی در پاسخ به این پرسش که «بهترین بازیکن تمامی ادوار از دید شما چه کسی است؟»، اظهار داشت: «مسی بدون شک بهترین بازیکن تاریخ است. هیچکس تا کنون نتوانسته کارهایی که لیونل کرده را انجام دهد. امیدوارم او بتواند 20 سال دیگر بازی کند. آنهایی که عاشق فوتبال هستند، مایلند تا او را برای سال‌های بیشتری در بارسلونا ببینند. به نظرم وقتی لئو از بارسا برود، هیچکس قادر نخواهد بود پیراهن شماره «10» او را از آن خود کند.»

ستاره سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال برزیل درباره مسی، ادامه داد: «مسی یک رهبر در بارسلونا است و کلید بازی خوب و کسب جام در این تیم به شمار می‌آید. بارسلونا می‌تواند دست به کارهای بزرگ بزند چرا که فوق ستاره‌ای همچون مسی را در اختیار دارد.»

اسطوره فوتبال برزیل در مورد مقایسه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی نیز نظر جالبی دارد: «برای من جای سوال نیست که چه کسی بهتر است، چون این کاملاً سلیقه‌ای است. من سبک بازی مسی را ترجیح می‌دهم. رونالدو هم فوتبالیست کاملی است. به هر حال این انتخاب به سلیقه افراد برمی‌گردد که سلیقه من لیونل است.»

نیمار هموطن رونالدینیو که در تابستان گذشته و بعد از جنجال‌های فراوان از بارسا جدا و راهی پاری سن ژرمن شده، چند روز قبل سری به اردوی بارسلونا در اسپانیا زد و حالا شایعاتی در خصوص احتمال بازگشت او به تیم سابقش مطرح شده است. اخباری که البته رخ دادن آن خیلی قابل تصور نیست و رونالدینیو نیز انجام این انتقال را بعید ارزیابی می‌کند: «از نظر من مهم ترین مساله خوشحالی خود نیمار است. من همیشه علاقه‌مندم دوستانم خوشحال باشند اما اگر به من باشد، خوشحال‌تر خواهم شد اگر نیمار به بارسلونا بازگردد اما این اتفاقی است که از نظر من بعید است رخ بدهد.»

رونالدینیو در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: «بازیکنان زیادی بودند که همدوره من نبودند اما دوست داشتم که با آنها بازی می‌کردم. کوتینیو یکی از آنهاست. اینیستا و کوتینیو بازیکنان بزرگی هستند که هر کدام سبک بازی خود را دارند اما فیلیپه یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های جهان است. کوتینیو فوتبالیست کاملی است اما به نظرم هنوز هم جای پیشرفت دارد.»

نظرات بینندگان