arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
مدیر ارشد امنیتی پیشین فیسبوک هشدار داد:

انتخابات ایالات متحده ایمن نیست / احتمال اخلال در رای گیری وجود دارد

مدیر ارشد امنیتی پیشین فیسبوک هشدار داد که ایالات متحده در شرایطی ایمن تر ازسال 2016 در حوزه انتخابات آنلاین نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر ارشد امنیتی پیشین فیسبوک هشدار داد که ایالات متحده در شرایطی ایمن تر ازسال 2016 در حوزه انتخابات آنلاین نیست.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، اظهار نظر الکس استاموس، صراحتا به عدم اطمینان در حوزه امنیت انتخابات و دخالت در شبکه های اجتماعی مرتبط است.

پیش از این، فیسبوک  صدها صفحه خارجی را کشف کرده است که به عنوان بخشی از کمپین اطلاعات جاسوسی هماهنگ شده اند.

استاموس در این خصوص می گوید: "ما در معرض خطری بزرگ در زمینه  برگزاری انتخابات هستیم چرا که در عرصه جهانی نیز بسیاری از کشورها با توان سایبری بالا، قصد اخلال در انتخابات ما را دارند. ما ثابت نکرده ایم که کشورهایی را که این کار را انجام می دهند، مجازات می کنیم، و همین امر باعث شدت گرفتن حملات شده است."

نظرات استاموس،مدتی پیش در قالب مقاله ای مطرح شده است و این روزها نیز دست به دست می چرخد. وی حدود 1 ماده پیش به دلایلی نامشخص شرکت فیسبوک را ترک کرد و خروج او نیز بدون حاشیه نبود.

در حال حاضر فیسبوک صدها صفحه خارجی را که به نظر می رسید بخشی از یک کمپین اطلاعاتی هماهنگ شده است، را حذف کرده و البته شریل سندبرگ، در کمیته تحقیقاتی مجلس سنا  شهادت داده است.

 

استاموس می گوید: "قطب بندی سیاسی در مورد هک کردن انتخابات یک مشکل وحشتناک برای کشور است. اگر شما به دنبال انکار باشید، چنین راهکارهایی را استفاده خواهید کرد. اما مسئله این است که چه روشی برای حل مشکلات دارید."

 

نظرات بینندگان