arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷

سردار نقدی: بسیاری از مردم باور کرده‌اند مشکلات اقتصادی در روابط با آمریکا برطرف می‌شود؛ مشکل این است / اقتصاد هیچ کشوری با سیاست خارجی آباد نشده / آن‌قدر پیشرفت داشته‌ایم که متوسط عمر مردم ایران 20 سال افزایش پیدا کرده

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه پس از تصویب برجام تحریم‌ها چند برابر شد، گفت: در هر حوزه که تحریم شدیم پیشرفت کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه پس از تصویب برجام تحریم‌ها چند برابر شد، گفت: در هر حوزه که تحریم شدیم پیشرفت کردیم.

به گزارش «انتخاب»، سردار محمدرضا نقدی در مراسم گرامیداشت شهدای 8 شهریور در مسجد ارشاد امرآباد شهرستان ورامین با بیان اینکه ایران زیر بار تمامی فشارهایی که در همه حوزه‌ها بر آن وارد شده توانسته رو به پیشرفت حرکت کند، اظهار داشت: فقط در حوزه سلامت آن‌قدر پیشرفت داشته‌ایم که در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی متوسط عمر مردم ایران 20 سال افزایش داشته است.

وی با اشاره به صعود 79 پله‌ای ایران در حوزه سلامت تصریح کرد: ارتقاء سطح سلامت در کشور تا آن اندازه بوده که امروز 10 برابر گذشته نیز پزشک متخصص داریم و به طور متوسط روزی 700 نفر برای معالجه به ایران می‌آیند در حالی که در گذشته همین تعداد افراد برای درمان از ایران به اروپا می‌رفتند.

به نوشته تسنیم، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه سپس با اشاره به سوأل نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور افزود: امروز که در بدترین شرایط اقتصادی قرار داریم نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور سوأل می‌کنند که چرا وضعیت چنین است؟ امروز بانک جهانی اعلام کرده که قدرت خرید مردم ایران در رتبه 18اُم قرار دارد.

سردار نقدی‌ با بیان اینکه پس از تصویب برجام تحریم‌ها چند برابر شد، گفت: مشکل اصلی ما این است که بسیاری از مردم باور کرده‌اند که مشکلات اقتصادی در روابط با آمریکا برطرف می‌شود در صورتی که اقتصاد هیچ کشوری در دنیا با روابط خارجی برطرف نشده است و اقتصاد هیچ کشوری با سیاست خارجی آباد نشد و هر کشوری که رشد اقتصادی داشته بر اثر کار کردن بسیار بوده است.

‌سردار نقدی اظهار داشت: نگاه کردن به اقتصاد از دریچه سیاست خارجی یک خلاف واقع بزرگ است و تا زمانی که این دیدگاه را داشته باشیم آباد نخواهیم شد، کشور ما روزی آباد می‌شود که چشمان‌مان را از دنیا برداریم و مانند دوران دفاع مقدس و صنعت دفاعی عمل کنیم.

در هر حوزه که تحریم شدیم پیشرفت کردیم

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک دهم هزینه‌ای که در صنایع مختلف شده در صنعت دفاعی هزینه نکرده‌ایم پس چرا در این زمینه پیشرفت کردیم چون در آنجا ما را تحریم کردند و ما هم به سراغ دانشگاه و برطرف کردن مسئله رفتیم اما در سایر صنایع که خدمات دادند شرایط کاملاً برعکس بوده است.

نظرات بینندگان