arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

شرکت تویوتا اعلان جمع آوری 1 میلیون خودرو را صادر کرد / نقص فنی و احتمال آتش سوزی مدل های فروخته شده را بی اعتبار کرد

شرکت تویوتا برای جمع آوری 1 میلیون خودرو هیبریدی فراخوان داد. علت این فراخوان احتمال آتش سوزی اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت تویوتا برای جمع آوری 1 میلیون خودرو هیبریدی فراخوان داد. علت این فراخوان احتمال آتش سوزی اعلام شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، تویوتا برای جمع آوری بیش از یک میلیون خودرو از جمله خودرو پریوس فراخوان داده است.

این فراخوان شامل بازار ایالات متحده می شود که تقریبا 192 هزار خودرو را شامل می شود. به طور دقیق شرکت تویوتا قصد دارد حدود 1.03 میلیون خودرو را از سراسر جهان جمع آوری کند.

گزارش ها حکایت از آن دارند که فراخوان جمع آوری خودروها، نخستین بار در ژاپن مطرح شد، اما تویوتا اعلام کرد که جمع آوری خودروهای مشکل دار، باید در سراسر جهان ادامه پیدا کند. تویوتا از طریق ایمیل به کاربران و مطبوعات اعلام کرد که قصد جمع آوری خودروهای آسیب دیده را دارد.  
در حال حاضر مشخص نیست كه آیا تاریخ ساخت وسایل نقلیه فراخوانده شده مهم است یا هر وسیله نقلیه معمولی نیز شامل این طرح می شود یا خیر. براساس آمارها این طرح جمع آوری خودروها در ژاپن،  شامل مدل های پریوس و سی اچ آر هیبریدی کراس اور می شود. 

شرکت  تویوتا در گفتگو با رویترز اعلام کرد که ژاپن  حدود نیمی از کل وسایل نقلیه فراخوانده شده را تشکیل می دهد.

شرکت تویوتا اعلان جمع آوری 1 میلیون خودرو را صادر کرد / نقص فنی و احتمال آتش سوزی مدل های فروخته شده را بی اعتبار کرد
با توجه به بیانیه تویوتا، مشکل خودروهای این کارخانه به بخشی از سیم کشی خودروها مرتبط است که به واحد کنترل قدرت سیستم هیبریدی وصل می شود.بخشی که ممکن است با  پوشش در نقطه اتصال ارتباط برقرار کند. هر ذره ای که در آن قطعات انباشته شده است می تواند عایق سیم کشی را به عنوان وسیله نقلیه مرتعش کند. در نهایت نیز این سیستم از بین می رود و  سیم لخت را در معرض نور قرار می گیرد. این سیم تبدیل به یک خطر جدی می شود و بار الکتریکی سیستم را افزایش می دهد که در نهایت می تواند گرما تولید کند و  سبب آتش سوزی شود.

تویوتا به رویترز گزارش داد که تا کنون یک گزارش را از ژاپن دریافت کرده است که در آن نوعی خودرو تویوتا شروع به تولید دود کرده است. مشخص نیست که آیا صدمات و آتش سوزی های دیگری در بازارهای اروپا و استرالیا، وجود دارد یا خیر. با این وجود، تویوتا وعده داده که  اوایل ماه جاری به تمام صاحبان خودروهای مشکل دار نامه خواهد داد. طرح تعمیر خودروها رایگان خواهد بود.

 هنگامی که خودروهای نیازمند تعمیر به نمایندگی های رسمی مراجعه می کنند، تکنسین ها در مورد سیم کشی ها بررسی های لازم را انجام می دهند و اگر سیم های مورد نظر در معرض خطر قرار داشته باشند سیستم را به طور کامل به روزرسانی می کنند.

 

نظرات بینندگان