arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

فیسبوک نخستین مرکز داده های آسیا را افتتاح کرد / سنگاپور میزبان سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری زاکربرگ شد

فیسبوک یک مرکز 1 میلیارد دلاری داده در سنگاپور  افتتاح کرد. این مرکز نخستین مرکز داده فیسبوک در آسیا است که به طور کامل تامین کننده انرژی های تجدید پذیر خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فیسبوک یک مرکز 1 میلیارد دلاری داده در سنگاپور  افتتاح کرد. این مرکز نخستین مرکز داده فیسبوک در آسیا است که به طور کامل تامین کننده انرژی های تجدید پذیر خواهد بود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این مرکز یک میلیارد دلاری در سنگاپور افتتاح خواهد شد. مرکز مذکور بالغ بر 170 هزار متر مربع ئسعت دارد و به طور برای هوای مرطوب کشور سنگاپور  طراحی شده است. بنابراین دارای سیستم خنک کننده مایع StatePoint جدید است که از آب برای خنک کردن هوا و کاهش مصرف آب تا 20 درصد طراحی شده است.

 فیسبوک قصد دارد این مرکز را به طور کامل با انرژی های تجدید پذیر اداره کند بنابراین در حال کار بر روی گسترش منابع خورشیدی در کشور است. نمای ساختمان نیز اجازه خواهد داد هوا داخل سیستم جریان یابد و مردم نیز در آن حضور داشته باشند.

توماس فورلونگ، نماینده  فیس بوک در این پایگاه داده ها گفت: "مرکز داده های فیس بوک بسیاری از عکس ها و فیلم هایی را که هر روز مشاهده می کنید، میزبانی خواهد کرد. کاربران آسیایی روندی رو به رشد را تجربه می کنند و ما قصد داریم برترین خدمات را به کاربران خود ارائه کنیم."

به چند دلیل سنگاپور به عنوان میزبان مرکز داده ها انتخاب شده است: در حال حاضر تاسیس زیرساخت و یک شبکه فیبر با پهنای باند بالا از ملزومات آسیا است.افزون بر این ها فیسبوک برای رشد و رقابت در آسیا نیاز به گسترش نفوذ خود دارد.

 انتظار می رود این مرکز داده ها در سال 2022 شروع به کار کند، هرچند انتظار می رود ساخت و ساز در این سیستم ادامه پیدا کند ، زیرا فیس بوک ظرفیت بیشتری خواهد داشت.

برچسب ها: فیسبوک ، اپلیکیشن ، فناوری
نظرات بینندگان