arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

هند: هرگز واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف نمی‌کنیم

هند نزدیک به ۵۲۳ هزار بشکه نفت در روز در ماه آگوست از ایران وارد کرده است و این میزان ۵۳ درصد از یک ماه قبل از آن کمتر است. کاهش واردات هند از ایران به دلیل فشار‌های آمریکا برای توقف خرید نفت از ایران از ماه نوامبر است. برخی محموله‌ها در ماه جولای بارگیری شده و در ماه اگوست به مقصد رسیده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا از مذاکرات واشنگتن و دهلی نو درباره واردات نفت هند از ایران خبر داد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد: آمریکا و هند در حال انجام گفتگو‌های بسیار جزیی و دقیق در خصوص درخواست واشنگتن برای توقف کامل واردات نفت هند از ایران هستند.

به گزارش «رویترز»، هند نزدیک به ۵۲۳ هزار بشکه نفت در روز در ماه آگوست از ایران وارد کرده است و این میزان ۵۳ درصد از یک ماه قبل از آن کمتر است. کاهش واردات هند از ایران به دلیل فشار‌های آمریکا برای توقف خرید نفت از ایران از ماه نوامبر است. برخی محموله‌ها در ماه جولای بارگیری شده و در ماه اگوست به مقصد رسیده‌اند.

واردات نفت از ایران در ماه آگوست ۲۰۱۸، ۵۳ درصد بالاتر از مشابه سال گذشته بوده است چرا که پالایشگاه‌های دولتی به واسطه تخفیف‌های ارائه شده توسط ایران جذب شده‌اند. طرح واردات سالانه هند از ایران پیش از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای پایه‌ریزی شده بود.

یک مقام ارشد دولت هند گفته: هند، اصلی‌ترین مشتری نفت ایران بعد از چین است و به طور کامل واردات نفت از ایران را متوقف نخواهد کرد. هند قرار است استراتژی خود درباره خرید نفت خام را بعد از دیدار با مقام‌های آمریکایی در روز پنجشنبه نهایی کند.

یک مقام آمریکایی بعد از نشست هند و آمریکا در دهلی نو به خبرنگاران گفت: ما از تمام شرکای خود و نه فقط هند می‌خواهیم تا واردات نفت از ایران را به صفر برسانند و من اطمینان دارم که این بخشی از رایزنی‌های ما با هند خواهد بود.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفت: هم‌اکنون گفتگو‌های دقیق میان آمریکا و هند بر سر مسائل فنی مرتبط با توقف کامل واردات نفت از ایران در جریان است و این رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت.

منبع: ایلنا

نظرات بینندگان