arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

ادامه اعتراضات خشن در بصره با ۹ کشته و ۱۰۴ زخمی

کمیسیون حقوق بشر عراق آمار آسیب‌های مردمی در استان بصره را ۹ کشته و ۱۰۴ زخمی اعلام کرد که ۱۱ از زخمی‌ها از نیرو‌های امنیتی هستند..اعتراضات مردمی روز گذشته بصره یک کشته و ۲۵ زخمی بر جای گذاشت که آسیب برخی از آن‌ها جدی و خطرناک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اعتراضات خشونت بار جدید در بصره در جنوب عراق در حالی وارد سومین روز خود می‌شود که بر اساس یک آمار رسمی تاکنون ۹ کشته و ۱۰۴ مجروح بجا گذاشته است.

به گزارش ایرنا، کمیسیون حقوق بشر عراق آمار آسیب‌های مردمی در استان بصره را ۹ کشته و ۱۰۴ زخمی اعلام کرد که ۱۱ از زخمی‌ها از نیرو‌های امنیتی هستند..
این کمیته همچنین در بیانیه روز پنجشنبه خود نسبت به افزایش خشونت در اعتراضات مردمی استان بصره که با هدف رسیدن به حقوق به حق مردم انجام می‌شود، ابراز نگرانی کرد.
'مهدی التمیمی' رئیس کمیته حقوق بشر استان بصره نیز گفت: اعتراضات مردمی روز گذشته بصره یک کشته و ۲۵ زخمی بر جای گذاشت که آسیب برخی از آن‌ها جدی و خطرناک است.
التمیمی همچنین افزود: دولت باید یک راهکار جدی برای حل مشکلات بصره اتخاذ کند و با قاتلان و آسیب زنندگان به معترضین برخورد کند.
به آتش کشیده شدن چندین ساختمان دولتی و بستن موقت چند جاده اصلی و فرعی از جمله جاده بصره - العماره (استان میسان) از جمله اتفاقات بصره در جریان اعتراضات روز چهارشنبه گزارش شده است.
گزارش برخی رسانه‌ها حاکی است برخی معترضان در بصره روز چهارشنبه به ساختمان برخی احزاب سیاسی حمله کردند، اما نیرو‌های امنیتی توانستند در چند مورد مانع ورود آن‌ها شوند.
همچنین معترضین دفتر 'اسعد العیدانی' استاندار بصره و معاون وی را در اعتراض به نابسامانی اوضاع بصره به آتش کشیدند.
این گزارش‌ها همچنین حاکی از شلیک پراکنده گلوله به سمت ساختمان استانداری از خیابان‌های اطراف است.
به آتش کشیده شدن ساختمان فرمانداری شهرستان 'ابی الخصیب' و شورای محلی و چند اداره دولتی دیگر از تحولات روز چهارشنبه در جریان اعتراضات در بصره به شمار می‌آید.
در همین راستا رسانه‌های عراق از تجمع و برپایی راهپیمایی‌های مردمی با هدف حمایت و اعلام همبستگی با اعتراضات مردمی بصره، در استان‌های بابل و بغداد خبر داد.

نظرات بینندگان