arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

انهدام یک باند آدم‌ربایی در البرز

مرد ۴۰ ساله‌ای در البرز که از سوی اعضای باند گروگان‌گیران ربوده شده بود؛ رها و به آغوش خانواده‌اش بازگشت. هر ۴ نفر از اعضای باند، پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر آدم ربایی با هدایت ۲ نفر دیگر که سرکرده اصلی باند هستند اعتراف کرده که با راهنمایی آن‌ها ۲ متهم دیگر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با تلاش ماموران آگاهی استان البرز، مرد 40 ساله‌ای که از سوی اعضای باند گروگان‌گیران ربوده شده بود؛ رها و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

به گزارش ایسنا، سرهنگ جواد صفایی با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده نیابت قضائی از یکی از شهرهای جنوبی کشور به پلیس آگاهی استان البرز، مبنی بر ربوده شدن مرد 40 ساله توسط افراد ناشناس، با توجه به حساسیت موضوع پیگیری پرونده در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله شاکی پرونده که برادر فرد ربوده شده بود به پلیس آگاهی دعوت و در تحقیقات ابتدایی از وی محرز شد نامبرده راننده کامیون است که اوایل شهریور ماه امسال برای حمل بار به جنوب کشور رفته است.

این مقام انتظامی به عدم تماس راننده کامیون با خانواده‌اش و نیز خاموش بودن تلفن همراهش پس از گذشت چند روز اشاره و بیان کرد: فرد ناشناسی ضمن تماس با خانواده‌اش، مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال پول در قبال آزادی وی درخواست می‌کند.

سرهنگ صفایی گفت: رباینده از برادر ربوده شده می‌خواهد برای دادن پول به آدرسی که در کرج به وی می‌دهد برود و بعد از تحویل مبلغ، فرد گروگان را که در جنوب کشور است رها می‌کند .

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان مجرب این پلیس با اقدامات اطلاعاتی و به صورت نامحسوس به محل قرار رباینده اعزام و یک دستگاه خودرو وانت پیکان با 2 نفر سرنشین که منتظر سوژه خود بودند را مشاهده کردند.

وی تصریح کرد: برادر فرد ربوده شده با هدایت ماموران و جلب اعتماد ربایندگان سوار بر خودرو متهمان شده و ماموران پس از تعقیب خودرو در یک فرصت مناسب و طی یک عملیات غافلگیرانه، خودرو مذکور را متوقف و ربایندگان را در حالی که قصد فرار داشتند با رعایت قانون به کارگیری سلاح متوقف و دستگیر کردند .

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند که فرد ربوده شده را در منزلی در شهرستان فردیس حبس کرده و 2 نفر از همدستان شان مراقب وی هستند .

این مقام انتظامی گفت: ماموران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و با رعایت موارد حفاظتی و امنیتی وارد منزل شده و هر 2 متهم را دستگیر و گروگان را آزاد کردند.

سرهنگ صفایی خاطرنشان کرد: هر 4 نفر از اعضای باند، پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر آدم ربایی با هدایت 2 نفر دیگر که سرکرده اصلی باند هستند اعتراف کرده که با راهنمایی آنها 2 متهم دیگر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

نظرات بینندگان