arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷

وزارت دادگستری ایالات متحده اتهام جدیدی علیه کره شمالی مطرح کرد / از حمله به سونی پیکچرز تا توسعه بدافزار

وزارت دادگستری ایالات متحده به طور رسمی یک شهروند کره شمالی را متهم به حملات سایبری علیه شرکت سونی پیکچرز و حملات باج افزار موسوم به «WannaCry» کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دادگستری ایالات متحده به طور رسمی یک شهروند کره شمالی را متهم به حملات سایبری علیه شرکت سونی پیکچرز و حملات باج افزار موسوم به «WannaCry» کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به قل از سی نت، اگرچه از مدتی پیش ایالات متحده حملات سایبری علیه سونی پیکچرز را به کره شمالی نسبت داده بود اما اکنون این کشور اتهاماتی جدید علیه کره ای ها مطرح کرده است. 

در جریان این اتهامات گفته شده  که این مرد طی چهار سال گذشته در حملات سایبری بزرگی دست داشته و اکنون نیز  مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده به شکل رسمی نام وی را افشا کرده اند.

به نظر می رسد این فرد که عکس و نام وی منتشر شده «جین هیوک پارک» نام دارد. او یک برنامه نویس حرفه ای اهل کره شمالی است که متهم به  تقلب و سوء استفاده از دانش کامپیوتری خود شده است. به نظر می رسد فارغ از اتهامات مربوط به حملات عظیم علیه سونی بار سنگین اتهامات وی به حمل سایبری موسوم به«WannaCry» مرتبط است. حمله ای که هزاران کامپیوتر را در بیمارستان ها، دانشگاه ها و بانک ها تسخیر کرد و 81 میلیون دلار از بانک بنگلادش در سال 2016 به سرقت برد.
حمله وی به سونی به  سبب پخش فیلم «The Interview»توسط این کمپانی بود. فیلمی کمدی با بازی  ست روگن و جیمز فرانکو  که نشان دهنده اقدامات تروریستی علیه کیم جونگ یون، رهبر کره شمالی است.
بر همین اساس و در اقدامی انتقامجویانه، کره شمالی یکی از خطرناک ترین باج افزارهای تاریخ را سراغ این شرکت آمریکایی فرستاد که منجر به نابودی هزاران ایمیل  مدیران سونی ، از جمله اطلاعات شخصی در مورد کارکنان و افراد مشهور شد.
حمله WannaCry بیش از 300 هزار کامپیوتر را در 150 کشور متوقف کرد و خواستار این شد که قربانیان باج پرداخت کنند یا دسترسی به سیستم های خود را برای همیشه از دست بدهند. 
اگرچه پارک تنها کسی نیست که در این حملات مهم متهم شده است، اما او نام او تنها نامی است که در شکایت جنایی ذکر شده است. مقامات وزارت دادگستری گفتند که پارک تنها عمل نمی کند و تحقیقات همچنان ادامه دارد. محققان گفتند پارک از طرف دولت کره شمالی کار می کرد.
جان دمیرس، معاون دادستان کل امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت: "این یکی از پیچیده ترین و طولانی ترین تحقیقات سایبری است که این اداره انجام داده است."
این اتهام اولین پرونده آمریکا علیه یک هکر کره شمالی است. در طول سالهای اخیر، کره شمالی یک ارتش قدرتمند هکری را به نام گروه لازاروس ایجاد کرده است. ایالات متحده اغلب هدف اصلی هکرهای دولت  کره است.

طبق ادعای وزارت دادگستری،پارک از یک آدرس مشترک ایمیل  برای جلوگیری از پرداخت 81 میلیون دلار از بانک بنگلادش و حمله به لاکهید مارتین، پیمانکار نظامی استفاده کرد که با دولتهای آمریکا و کره جنوبی همکاری می کرد.
افزون بر این ها مقامات ایالات متحده معتقدند؛ پارک، همراه با دیگر هکرهای کره شمالی، در ایجاد بدافزار WannaCry و همچنین دو نسخه آینده آن  همکاری کرده است. 
هر سه نسخه دارای برنامه نویسی مشابه هستند، که نشان می دهد، یک خالق مشترک دارند.در صورت دستگیری و گناهکار شناخته شدن پارک، وی به بیش از 25 سال زندان محکوم می شود. 

برچسب ها: حمله سایبری ، فناوری
نظرات بینندگان