arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷

رشد چشمگیر «سندرم فریب» در غول های فناوری جهان / اپل کمترین و اکسپدیا بیشترین رکورد را ثبت کرده اند

نتایج یک مطالعه جالب نشان می دهد مهندسان کامپیوتر حاضر در شرکت های بزرگ و سرشناس، آمادگی بالایی برای  جعل اطلاعات شخصی در مورد خود دارند. موضوعی که پژوهشگران از آن به عنوان «سندرم فریب» یاد می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک مطالعه جالب نشان می دهد مهندسان کامپیوتر حاضر در شرکت های بزرگ و سرشناس، آمادگی بالایی برای  جعل اطلاعات شخصی در مورد خود دارند. موضوعی که پژوهشگران از آن به عنوان «سندرم فریب» یاد می کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، سندرم فریب به شدت بین مهندسان کامپیوتر و تکنسین های حوزه فناوری رایج است. 

نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد؛ 58 درصد از کارکنان حوزه فناوری در شرکت هایی مانند فیسبوک، آمازون، اپل و مایکروسافت، فریب را تجربه کرده اند.
اگر به نتایج این پژوهش استناد کنیم متوجه می شویم  در واقع، 58 درصد از افرادی که در زمینه فناوری کار می کنند از سندرم فریب رنج می برند.

یک پدیده روانی است که در آن افراد نمی‌توانند موفقیت‌هایشان را بپذیرند. بر خلاف آنکه شواهد بیرونی نشان می‌دهد که فرد با رقابت و تلاش به موفقیت رسیده‌اند خود فرد تصور می‌کند که لیاقت موفقیت را ندارد و آنها کلاه‌بردارند. دلایل موفقیت خوش‌شانسی، زمان‌بندی یا نتیجه فریب دادن دیگران که آنها باهوش یا تلاش‌گر هستند در نظر گرفته شده و توسط خود فرد مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

این سندرم نخستین بار توسط روانشناسان در سال  ۱۹۷۸ مطرح شد. پژوهشگران این پدیده  را به عنوان مسئله ای مؤثر برای زنانی تعریف کردند که با وجود جایگاه تحصیلاتی و حرفه‌ای برجسته خود، مصر هستند که هیچ استعدادی ندارند و هر کسی را که غیر از این فکر می کند، نادان می‌دانند. اما بسیاری از زنان موفق نسبت به اجرای خوب کار خود اضطراب دارند. تفاوت چگونه مشخص می‌شود؟ افراد دارای سندرم فریب الگوهای تفکر خاصی دارند. الکساندرا لویت، نویسنده کتاب نقاط کور در این خصوص می‌گوید «وقتی دچار این مشکل هستید حس می‌کنید که لیاقت موفقیت خود را ندارید، اینکه موفقیت‌های شما نتیجه شانس شماست یا اینکه در موقعیت خوب و در زمان خوب بوده‌اید، به جای اینکه به استعداد خود بیندیشید یا فکر می‌کنید که همچون فرد متقلبی هستید که در نهایت عدم صلاحیت شما مشخص خواهد شد».

اکنون  به نظر می رسد گوگل یکی از شرکت هایی است که کمتر از دیگر شرکت های مشهور حوزه فناوری از سندرم تقلب رنج می برد. 

اما نتایج یک  مطالعه جدید که در مجله بین المللی علوم رفتاری منتشر شد نشان می دهد حدود 70 درصد از مردم حداقل در برهه ای از زندگی خود سندرم تقلب را تجربه کرده اند.

رشد چشمگیر «سندرم فریب» در غول های فناوری جهان / اپل کمترین و اکسپدیا بیشترین رکورد را ثبت کرده اند

جدول پراکندگی سندرم فریب در شرکت های مطرح جهان

 

این  مطالعه جدید کشف کرده که 44 هزار کارمند مایکروسافت، 29 هزار کارمند آمازون، 11 هزر کارمند گوگل، 7 تا 8 هزار کارمند اوبر و  فیس بوک و 6 هزار کارمند اپل،حداقل در برهه ای از زمان دچار این سندرم شده اند.

این پژوهش از 27 اوت 2018 تا 5 سپتامبر 2018 انجام شده است. هفتاد و دو درصد از کارکنان اکسپدیا می گویند که آنها سندرم فریب را تجربه کرده اند و این بالاترین نرخ پاسخ مثبت بین  شرکت هایی است که حداقل 100 کارمند دارند 
با این وجود وضعیت اپل نیز بد نیست چرا که  تنها 44.45 درصد کارکنان اپل سندرم فریب را تجربه کرده اند. این کمترین  میزان در میان شرکت هایی است که حداقل 100 کارمند دارند. 

برچسب ها: فناوری ، اپل ، تکنولوژی
نظرات بینندگان