arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷

ارزش روپیه باز هم کاهش یافت

روپیه هند کار خود در انتهای هفته را با کاهشی دیگر به پایان رساند و دلار بار دیگر سطح جدیدی را در برابر روپیه به ثبت رساند. هر دلار در پایان معاملات هفتگی به ۷۱.۷۸۵ روپیه رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

چشم‌انداز افزایش منازعات تجاری و احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا باعث لطمه خوردن ارز کشورهای نوظهور شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، روپیه هند کار خود در انتهای هفته را با کاهشی دیگر به پایان رساند و دلار بار دیگر سطح جدیدی را در برابر روپیه به ثبت رساند. هر دلار در پایان معاملات هفتگی به ۷۱.۷۸۵ روپیه رسید.

از ماه گذشته که دلار به ۶۹.۶۲ روپیه رسید، همواره افزایشی بوده و در حال رکوردشکنی است. ارزش روپیه پس از آن کاهش یافته که سرمایه گذاران به دنبال بحران لیر و پزوی آرژانتین، کمتر به سرمایه‌گذاری در کشورهای نوظهور خارجی علاقه دارند. حسین سید- استراتژیست بازار موسسه " اف ایکس تی ام" گفت: از دید سرمایه‌گذاران اکنون زمان فروش دارایی‌های مبتنی بر ارز کشورهای نوظهور است. چشم انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا و جنگ تجاری بین قدرت‌ها باعث شده اوج گیری مجدد بازارهای مالی نوظهور سخت باشد.

انتظار می‌رود دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا - خود را برای اعمال تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین آماده کند. جان فرگوسن- کارشناس اقتصادی اکونومیست در همین رابطه گفت: بسیاری از کشورهای نوظهور باید آماده سخت‌تر شدن شرایط باشند حتی اگر وضعیت به صورت فعلی مطلوب باقی بماند. انتظار داریم شمار کشورهایی که طی ۲ تا ۳ سال آینده با کاهش ارزش پول ملی خود روبرو می‌شوند افزایش یابد.

به جز دلار، ارزش روپیه در برابر سایر ارزهای مهم دیگر نیز با کاهش همراه بود به گونه‌ای که هر یورو به ۸۳.۴۴ روپیه، هر پوند به ۹۳.۱۷ روپیه. هر فرانک به ۷۴.۴ روپیه رسید.

نظرات بینندگان