arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

پیام شی جین پینگ به کیم جونگ اون: سیاست تحکیم روابط چین با کره شمالی تزلزل ناپذیر است

'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در پیامی برای 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی اعلام کرد سیاست تحکیم روابط با کره شمالی تغییر ناپذیر است. در این پیام که توسط 'لی جان شو' فرستاده ویژه رییس جمهوری چین به رهبر کره شمالی تسلیم شده آمده است دولت و حزب حاکم بر چین به روابط دوستانه و همکاری با کره شمالی اولویت می دهند و از این سیاست و گسترش آن دفاع می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در پیامی برای 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی اعلام کرد سیاست تحکیم روابط با کره شمالی تغییر ناپذیر است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره شمالی، در این پیام که توسط 'لی جان شو' فرستاده ویژه رییس جمهوری چین به رهبر کره شمالی تسلیم شده آمده است دولت و حزب حاکم بر چین به روابط دوستانه و همکاری با کره شمالی اولویت می دهند و از این سیاست و گسترش آن دفاع می کنند.
سالگرد تاسیس کره شمالی در 1948 میلادی، امسال از سال های دیگر با اهمیت تر است زیرا این کشور در سال 2108 میلادی موفق به گسترش روابط با کره جنوبی و بهبود مناسبات با آمریکا شد رهبر این کشور سه بار هم در سال جاری از چین دیدار کرده است و برای سومین دیدار با رییس جمهوری کره جنوبی در روزهای آینده آماده می شود.
سه بار حضور رهبر کره شمالی در چین نشان می دهد دو کشور نه تنها دارای روابط دوستانه بلکه متکی به مناسباتی بر اساس راهبردهای بسیار مدون هستند.
شی سفرهای رهبر کره شمالی را تلاشی از سوی طرفین برای بهبود و گسترش مناسبات میان دولت ها و احزاب حاکم و ملت های دو کشور دانسته است.
'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه نیز بر اساس گزارش این خبرگزاری، پیامی برای رهبر کره شمالی ارسال کرده و ضمن شادباش این ایام خواستار توسعه روابط دوجانبه و تلاش مشترک برای تثبیت صلح و امنیت در شبه جزیره کره شده است.
همزمان با این تحولات، اخبار و تصاویر دریافتی نشان می دهد که رژه بزرگ این کشور با حضور 10 هزار نیروی نظامی آموزش دیده صبح امروز برگزار شده است.
کره شمالی در رژه قبلی در هشتم فوریه در میدان 'کیم ایل سونگ' شهر پیونگ یانگ پایتخت این کشور موشک های قاره پیمای بالستیک هواسونگ 14 و 15 را به نمایش درآورد.
رهبر کره شمالی هفته قبل در ملاقات هیاتی از کره جنوبی با وی گفته بود کشورش متعهد به پیشبرد برنامه خلع سلاح هسته ای و تبدیل شبه جزیره کره به مهد صلح است.

نظرات بینندگان