arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

تفاوت‌های محسوس رژه روز ملی کره شمالی با سال‌های پیشین: کیم جونگ اون به دلایل نامعلوم سخنرانی نکرد / از رژه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما خبری نبود

رژه ارتش و نیرو‌های مسلح کره شمالی، گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور صبح امروز با حضور نمایندگان و فرستادگانی از کشور‌های مختلف از جمله ایران، روسیه و چین برگزار شد و برخلاف سال‌های پیش کیم جونگ اون در آن سخنرانی نکرد و از رژه موشک‌های بالستیک قاره پیما خبری نبود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رژه ارتش و نیرو‌های مسلح کره شمالی، گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور صبح امروز با حضور نمایندگان و فرستادگانی از کشور‌های مختلف برگزار گردید و برخلاف سال‌های پیش کیم جونگ اون در آن سخنرانی نکرد واز رژه موشک‌های بالستیک قاره پیما خبری نبود.

به گزارش خبرگزاری کیودونیوز، رژه ارتش کره شمالی ساعاتی قبل از در حضور شماری از مقام‌های ارشد کشور‌های مختلف دنیا از جمله چین، روسیه و ایران برگزار گردید، اما برخلاف سال‌های گذشته به دلایل نامعلومی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در رژه صبح امروز سخنرانی نکرد.

علاوه براین، در هفتمین رژه ارتش کره شمالی بعد از به قدرت رسیدن کیم جونگ در سال ۲۰۱۱ هیچ یک از موشک‌های بالستیک قاره پیما کره شمالی نیز حضور نداشتند.

کره شمالی در رژه قبلی که روز هشتم فوریه امسال و به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این کشور برگزار کرد موشک‌های مدل هواسونگ ۱۴ و ۱۵ را که از مدل موشک‌های قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است به نمایش گذاشت.

لازم به ذکر است، پس از دیدار ماه ژوئن رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، این اولین رژه این کشور محسوب می‌شود که رسانه‌های کره شمالی درباره برگزاری آن سکوت کرده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان