arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

رهبر کره شمالی: به خلع سلاح هسته ای پایبندیم / امیدواریم آمریکا نیز به تعهداتش پایبند باشد

رهبر کره شمالی در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین تاکید کرد که به توافق خلع سلاح هسته ای با آمریکا پایبند است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر کره شمالی در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین تاکید کرد که به توافق خلع سلاح هسته ای با آمریکا پایبند است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که روز یکشنبه مشغول برگزاری رژه نظامی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس کشورش بود، بر پایبندی خود به توافق با آمریکا تاکید کرد.

وی در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین که برای شرکت در این رژه نظامی به پیونگ یانگ رفته بود، گفت که همچنان به توافق خلع سلاح هسته ای با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پایبند است.

کیم همچنین به «لی ژانشو» رئیس پارلمان چین و فرستاده رئیس جمهوری این کشور گفت که امیدوار است آمریکا نیز به تعهدات خود در این توافق پایبند باشد.

کیم و ترامپ در خردادماه سال جاری در دیداری در سنگاپور برای همکاری در جهت عاری سازی هسته ای کامل شبه جزیره کره توافق کردند.

این اظهارات کیم در حالی است که در هفته های اخیر واشنگتن و پیونگ یانگ از کندی پیشرفت در مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته ای انتقاد کرده اند. همچنین ترامپ سفر مایک پمپئو وزیر خارجه خود به پیونگ یانگ را لغو کرد.

با این حال، رژه روز یکشنبه کره شمالی برخلاف رویدادهای مشابه بدون حضور موشک های قاره پیمای هسته ای و بدون سخنرانی کیم برگزار شد.

ترامپ در پیامی توئیتری از حذف موشک های هسته ای از رژه نظامی کره شمالی تقدیر کرده و آن را پیامی از سوی پیونگ یانگ مبنی بر تعهد بر پایبندی به خلع سلاح هسته ای دانست.

نظرات بینندگان