arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

توقف فعالیت‌های حفاری در آمریکا / قیمت نفت افزایش یافت

توقف فعالیت‌های حفاری در آمریکا سبب شد تا قیمت‌های نفت صبح امروز (دوشنبه) در بازار‌های جهانی افزایش یابد. نزدیک شدن زمان اعمال تحریم آمریکا علیه صادرات نفت کشورمان نیز در بالا رفتن قیمت صبح امروز نفت موثر بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توقف فعالیت‌های حفاری در آمریکا سبب شد تا قیمت‌های نفت صبح امروز (دوشنبه) در بازار‌های جهانی افزایش یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، نزدیک شدن زمان اعمال تحریم آمریکا علیه صادرات نفت کشورمان نیز در بالا رفتن قیمت صبح امروز نفت موثر بود.
قیمت نفت خام غرب تگزاس در معاملات آتی بازار نایمکس آمریکا در ساعت ۰۱:۵۰ بامداد امروز به وقت گرینویچ با ۲۱ سنت افزایش نست به آخرین قیمت جمعه گذشته به ۶۷ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید.
نفت خام برنت دریای شمال نیز در ساعت یاد شده در معاملات آتی بازار لندن به بهای ۷۷ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته، ۳۰ سنت افزایش داشت.
طبق گزارش شرکت بین المللی بیکر هیوز آمریکا، تعداد دکل‌های فعال حفاری شرکت‌های نفتی این کشور در هفته گذشته با ۲ واحد کاهش به ۸۶۰ دکل رسیده است.
تعداد دکل‌های حفاری آمریکا که در سال ۲۰۱۵ یک کاهش چشمگیر و در سال ۲۰۱۶ یک روند صعودی را ثبت کرده بود، از ماه مه ۲۰۱۸ (اواسط اردیبهشت امسال) تغییر محسوسی پیدا نکرده است.
توقف فعالیت‌های حفاری در آمریکا و کاهش صادرات نفت ایران، دورنمای بازار این کالای استراتژیک را دچار کسری عرضه نشان می‌دهد.
«ادوارد بل» تحلیلگر بانک «ان بی دی» امارات متحده عربی به رویترز گفت: سرمایه گذاران بار دیگر به افزایش قیمت نفت در آینده خوشبین شده اند.

نظرات بینندگان