arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

جدیدترین آمارها از پروازهای حج/۶۰ هزار حاجی به کشور باز گشتند

از روز پنجم شهریور ماه امسال رسما عملیات بازگشت حاجیان ایرانی به کشور آغاز شد و این فرایند تا ۲۵ شهریور نیز ادامه خواهد داشت.جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها نشان می‌دهد تا پایان چهاردهمین روز از فرایند بازگرداندن حاجیان، ۲۲۲ پرواز انجام شده و ۶۰ هزار و ۳۰۰ حاجی به کشور باز گردانده شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی شرکت فرودگاه ها نشان می‌دهد که تا پایان روز ۱۸ شهریور بیش از ۶۰ هزار حاجی به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایسنا، براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته از روز پنجم شهریور ماه امسال رسما عملیات بازگشت حاجیان ایرانی به کشور آغاز شد و این فرایند تا ۲۵ شهریور نیز ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، بیش از ۸۰ هزار حاجی ایرانی که در جریان عملیات رفت، از طریق ۱۹ فرودگاه داخلی به سمت مدینه یا جده پرواز کرده بودند، از طریق همین فرودگاه ها به ایران خواهند آمد.

جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها نشان می‌دهد تا پایان چهاردهمین روز از فرایند بازگرداندن حاجیان، ۲۲۲ پرواز انجام شده و ۶۰ هزار و ۳۰۰ حاجی به کشور باز گردانده شده‌اند.

در طول این مدت، ایرلاین ایرانی ۱۳۱ پرواز و ایرلاین خارجی ۹۱ پرواز داشته‌اند و همین فرایند تا بازگشت آخرین حاجیان نیز ادامه خواهد داشت.

فرودگاه تبریز به عنوان یکی از فرودگاه‌های فعال در عملیات حج امسال، از امروز فعالیت خود برای پذیرش حاجیان باقی مانده را آغاز می کند.

به گزارش ایسنا، عملیات حج امسال، دومین برنامه حج ایرانی‌ها پس از توقف یک ساله حج به دنبال وقوع فاجعه منا بوده و این در حالی است که سفر حج عمره به مقصد عربستان سعودی همچنان متوقف است.

ایران ایر در طول این سال ها به عنوان ایرلاین محوری ایران در این پروازها فعالیت کرده هرچند در سال‌هایی کمک‌هایی از دیگر شرکت‌های داخلی نیز دریافت کرده‌است. قشم ایر چند هفته قبل اعلام کرد که به منظور کمک به ایران ایر، بخشی از پروازهای حج امسال را انجام خواهد داد.

نظرات بینندگان