arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

کاهش ذخایر ارزی خارجی چین

با اقدامات دولت و بانک مرکزی چین برای ثبات بخشی به بازار و تزریق ارز، حجم ذخایر ارزی این کشور با ۸.۲۳ میلیارد دلار کاهش به نسبت ماه قبل به ۳.۱۱ تریلیون دلار رسید که به گفته فعالان بازار عمدتا ناشی از جنگ تجاری با آمریکا و نوسانات بازار ارز بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به دلیل کاهش ارزش یوان در ماه گذشته، ذخایر ارزی چین به ۳.۱۱ تریلیون دلار کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، با اقدامات دولت و بانک مرکزی چین برای ثبات بخشی به بازار و تزریق ارز، حجم ذخایر ارزی این کشور با ۸.۲۳ میلیارد دلار کاهش به نسبت ماه قبل به ۳.۱۱ تریلیون دلار رسید که به گفته فعالان بازار عمدتا ناشی از جنگ تجاری با آمریکا و نوسانات بازار ارز بوده است.

بانک مرکزی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاهش این ذخایر به دلیل تنش‌های تجاری، بی‌ثباتی‌های ژئوپلتیکی و اقتصادی و تضعیف ارزش یوان بوده است. یوان در ماه اوت نیز برای پنجمین ماه متوالی در برابر دلار کاهشی بود و ۰.۲ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

جولیان اوانز پیچرد- کارشناس موسسه "کپیتال اکونومیکس" گفت: استفاده از ذخایر ارزی توسط بانک مرکزی برای حمایت از یوان نشان داد که این بانک از وقایع سال ۲۰۱۵ درس عبرت گرفته است.

در هفته‌های اخیر بانک مرکزی چین اقدامات سخت‌گیرانه‌تری در خصوص فرار سرمایه وضع کرده است. با این حال به عقیده تحلیل‌گران بانک مرکزی باید به زودی در خصوص دخالت بیشتر در بازار برای حمایت از یوان تصمیم‌گیری کند به ویژه اگر آمریکا بر واردات کالاهای چینی تعرفه بیشتری وضع کند.

موسسه کپیتال اکونومیکس در گزارشی در همین رابطه نوشت: کاهش ارزش اخیر یوان نشان می‌دهد تعرفه‌های پیشنهادی دولت ترامپ چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد. افزایش بیشتر تنش‌های تجاری مایه نگرانی است.

ارزش ذخایر طلای چین نیز در همین مدت به ۷۱.۲۲۸ میلیارد دلار کاهش یافت.

نظرات بینندگان