arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

بازداشت سارق موبایل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو مرد که پس از کرایه خودرو از طریق سامانه‌های اینترنتی اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه رانندگان کرده بودند، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو مرد که پس از کرایه خودرو از طریق سامانه‌های اینترنتی اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه رانندگان کرده بودند، خبر داد.

از مدتی قبل و در پی وقوع سرقت تلفن های همراه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که به شکلی مشابه انجام شده بود؛ رسیدگی به موضوع در دستور کار مأمور پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان با انجام چهره نگاری و دیگر اقدامات پلیسی موفق به شناسایی تصاویر اولیه از سارقان شدند.

با توجه به اینکه اکثر تاکسی‌ها به مقصد بازار تهران گرفته شده بود، تصاویر به دست آمده از سارقان در اختیار کلانتری ۱۱۳ بازار تهران نیز قرار گرفت تا در صورت برخورد با موارد مشابه نسبت به دستگیری مظنونین اقدام شود تا اینکه در ساعت چهار روز ششم شهریورماه مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار در حین گشت زنی در خیابان وحدت اسلامی به دوسرنشین یک دستگاه خودرو سمند مشکوک شده و به راننده سمند دستور ایست دادند که به محض توقف خودرو ، سرنشین سمند اقدام به فرار کرد اما طی یک تعقیب و گریز توسط مأموران دستگیر و به کلانتری ۱۱۳ بازار منتقل شد.

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد فرد دستگیر شده از طریق سامانه اینترنتی اقدام به کرایه خودرو از میدان آزادی به مقصد بازار تهران - خیابان خیام کرده و به احتمال فراوان یکی از سارقان تحت تعقیب پلیس است. با دستگیری این فرد که وحید . س نام داشت و نیز با توجه به احتمال انجام سرقت ها از رانندگان تاکسی های اینترنتی توسط این فرد و همدستانش، تحقیقات از وی در دستورکار قرار گرفت و نهایتا با اعتراف صریح وحید به انجام سرقت های مشابه از رانندگان تاکسی‌های اینترتی ، همدست وی نیز شناسایی و در همان روز در محدوده خیابان مولوی شناسایی و دستگیر شد.

متهمان در اظهارات خود اعتراف کردند که طی تماس با تاکسی‌های اینترنتی، در مناطق مختلف تهران به عنوان مسافر سوار خودروی مالباختگان شده و طی مسیر ضمن معرفی خود به عنوان افراد شهرستانی و ناآشنا با خیابان های تهران ، راننده را به حوالی بازار تهران کشانده و پس از رسیدن به محل مورد نظر خود عمدتا در حوالی خیابان خیام ، در بیشتر موارد به شیوه قاپ زنی و در صورت نیاز با ضرب وشتم و تهدید با سلاح سرد اقدام به سرقت اموال با ارزش همراه رانندگان از جمله پول نقد وگوشی های تلفن همراه آنها کرده اند.

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از شناسایی متهمان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۲۲ روز چهارم شهریورماه در حال تردد از سمت میدان فردوسی به طرف میدان انقلاب بودم که نرسیده به چهارراه ولیعصر شخصی از طریق سامانه اینترنتی اقدام به کرایه خودرو به مقصد خیابان خیام کرد. پس از رسیدن به مقصد این فرد برای دادن کرایه از ماشین پیاده شد و در حالیکه وانمود می کرد که قصد پرداخت کرایه دارد ، ناگهان گوشی تلفن همراه مرا از روی داشبورد ماشین قاپید و به سرعت از طریق کوچه های اطراف فرار کرد.

مالباخته ای دیگر که او نیز مورد سرقت قرار گرفته بود پس از شناسایی متهمان به کارآگاهان گفت: در ساعت سه بامداد روز چهارم شهریور از مقابل پارک لاله به مقصد خیابان لاله اقدام به سوار کردن دو نفر کردم که پس از رسیدن به مقصد، این دو نفر متهمان با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد همراهم کردند.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به ارتکاب سرقت های مشابه، شناسایی بیش از ۱۰ نفر از مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و سایر شکات ومالباختگان، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان انجام شده است.

وی از کلیه شکات ومالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران در میدان ۱۵ خرداد مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان