arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

آمریکا از یک هکر کره‌شمالی شکایت کرد

مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا با اعلام شکایت ۱۷۹ صفحه‌ای علیه یکی از هکرهای کره شمالی، مرحله‌ای جدیدی از اقدامات‌شان در مقابله با حملات سایبری خارجی را آغاز کرده‌اند.این سند منتشر شده اعلام کرد که یک برنامه نویس کره شمالی در کنار افراد دیگر حملات گسترده‌ای را با حمایت رهبری کره شمالی انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا با اعلام شکایت ۱۷۹ صفحه‌ای علیه یکی از هکرهای کره شمالی، مرحله‌ای جدیدی از اقدامات‌شان در مقابله با حملات سایبری خارجی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این سند منتشر شده اعلام کرد که یک برنامه نویس کره شمالی در کنار افراد دیگر حملات گسترده‌ای را با حمایت رهبری کره شمالی انجام داده است.

برنامه نویس نام برده در این شکایت "پارک جین هیوک" است که احتمالا برای گروهی از جانب سازمان اطلاعات کره شمالی فعالیت داشته است.

همچنین مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا این یافته‌ها را نمونه‌ای از تمایلات خود در پیگیری عاملان سایبری خارجی می‌دانند که در حملات سایبری علیه آمریکا و متحدانش نقش دارند.

جان دمرز، دستیار دادستان کل در امور امنیت ملی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: این اتهامات بازتاب اقدامات و تشخیص‌های وزارت دادگستری و توانایی آن در پیگیری حقایق و قوانین و مسؤول دانستن اشخاص و ملت‌ها در انجام اقدامات مجرمانه‌شان است.

وی در جریان یک نشست خبری به این مساله اشاره کرد که وزارت دادگستری آمریکا در کنار شکایت از کره شمالی حالا دست به اقداماتی تلافی‌جویانه در مقابل سه کشور چین، ایران و روسیه می‌زند که ادعا شده عاملان حملات سایبری خصمانه هستند.

این مقام مسؤول در ادامه گفت، زمانی که آمریکا شروع به مطرح کردن این اتهامات کرد و در ابتدای امر در سال ۲۰۱۵ علیه شهروندان چینی این اتهامات را مطرح کرد، مقام‌های آمریکایی مشخصا گفتند که همکاری با یک دولت خارجی باعث مصونیت دادن به اقدامات تبهکارانه نمی‌شود.

این اتهامات که مربوط به ۲۰۱۴ است نشان می‌دهند که مقام‌های آمریکایی تمایلی ندارند که اجازه دهند حملات گذشته رخ دهند چون تلاش می‌کنند تا از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در نوامبر در مقابل تلاش‌های خارجی محافظت کنند.

این شکایت علیه کره شمالی شامل چگونگی انجام حملات سایبری با پشتیبانی کره شمالی می‌شود. اقدام هکری ۲۰۱۴ علیه کمپانی صوتی-تصویری سونی، سرقت ۸۱ میلیون دلار از بانک ملی بنگلادش و حمله بدافزاری "واناکرای" نیز در این شکایت آمده‌اند.

نظرات بینندگان