arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

فشار سنگین ترامپ بر دوش تیم کوک / تحلیلگران سالی سخت را برای اپل پیش بینی کردند

به گفته تحلیلگران بازار فناوری، تعرفه های ترامپ در حوزه فناوری فشاری سنگین بر اپل وارد می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته تحلیلگران بازار فناوری، تعرفه های ترامپ در حوزه فناوری فشاری سنگین بر اپل وارد می کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، تحلیلگران تعرفه های ترامپ را فشاری سنگین بر دوش اپل می دانند.

با توجه به این که موضوع مذکور می تواند تاثیر مادی منفی و سنگینی به لحاظ مادی بر درامدهای اپل داشته باشد، احتمال می رود اپل برای جبران این خسارت ها بیش از گذشته و با فشار بیشتری کار کند.

این احتمالت در شرایطی مطرح می شود که رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ معتقد است که اپل باید محصولات خود را در ایالات متحده بسازد نه در چین.

 بانک مرکزی آمریکا به طور رسمی اعلام کرده که تعرفه 200 میلیارد دلاری در مورد چین روی اپل تاثیری بسیار منفی خواهد گذاشت.
این تعرفه ها  باعث می شوند اپل قیمت برخی از محصولات خود از جمله ایرپاد، هوم پاد و...را در ایالات متحده افزایش دهد تا درآمد از دست رفته خود را جبران کند.
بانک مرکزی امریکا اعلام کرد؛  25 درصد تعرفه می تواند کاملا مخرب باشد و این یعنی حدود یک سوم از 26 میلیارد دلار محصولات اپل تحت فشار قرار خواهند گرفت.

بر اساس داده های گزارش بانک مرکزی ایالات متحده، هر یک میلیارد دلار از تخریب تقاضا می تواند درآمد را به میزان 0.05 کاهش دهد. این تعرفه ها می توانند سود دهی ایرپادها را بین 10 تا 20 درصد کاهش دهد، که منجر به تاثیر منفی 1 درصدی بر درآمد سالانه اپل می شود.

به نظر میرسد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تلاش میکند تا اپل را به ساختن بیشتر محصولات خود در ایالات متحده متقاعد کند و البته معتقد است این روش از فشارها می کاهد. 
اما موضوع این است که مدیران اپل چنین نظری ندارند. این را می توان به سهولت از اکانت توییتر اپل و اعلام نگرانی این شرکت از شرایط موجود درک کرد.

اپل در یک توییت نوشت: "دشوار است ببینیم که چگونه تعرفه هایی که شرکت های ایالات متحده و مصرف کنندگان آمریکایی پرداخت می کند به بخشی از سیاست های دولت علیه چین تبدیل می شود.ما امیدواریم که این اقدامات توسط دولت بازبینی شود و راه حل هایی موثر به کار گرفته شود."

 

نظرات بینندگان