arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

رئیس شورای شهر مشهد: شایعات مربوط به زائران عراقی واقعیت ندارد / زمانی مباحثی درمورد ترکمنستانی‌ها مطرح شد و در نهایت برخورد‌هایی شد که آن‌ها بازار کسب و کار خود را به ترکیه بردند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در واکنش مباحث مطرح شده درباره حضور زائران عراقی در مشهد گفت: این شایعات واقعیت ندارد و موارد مطرح شده بخشی از یک جنگ و عملیات روانی است که علیه مردم ما و به ویژه مردم مشهد مطرح شد. محمدرضا حیدری یادآوری کرد: زمانی مباحثی در مورد ترکمنستانی ها به مشهد مطرح شد، ورود ترکمنستانی ها به مشهد می توانست شرایط مناسب اقتصادی ایجاد کند، اما برخوردهایی صورت گرفت که آنها بازار کسب و کار خود را به ترکیه بردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در واکنش مباحث مطرح شده درباره حضور زائران عراقی در مشهد گفت: این شایعات واقعیت ندارد و موارد مطرح شده بخشی از یک جنگ و عملیات روانی است که علیه مردم ما و به ویژه مردم مشهد مطرح شد.

محمدرضا حیدری در گفت و گو با ایرنا افزود: هیچ داده آمار و اطلاعات روشنی در مورد این شایعات وجود ندارد و افرادی که این شایعات را ساخته و بزرگنمایی کرده اند، احتمال خطا در هر جایی وجود دارد ولی گزارش مستند و اطلاعات مشخصی درباره این شایعات وجود ندارد.

وی گفت: یک مصاحبه توسط مدیر انجمن هتلداری مشهد انجام شده که وی نیز بلافاصله گفته های خود را تکذیب کرده و نیروهای انتظامی و امنیتی مشهد نیز هیچگونه صحه ای بر این موضوع نگذاشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در دوره های متوالی شاهد طرح این گونه آسیب ها در مشهد بوده ایم یادآوری کرد: زمانی مباحثی در مورد ترکمنستانی ها به مشهد مطرح شد، ورود ترکمنستانی ها به مشهد می توانست شرایط مناسب اقتصادی ایجاد کند، اما برخوردهایی صورت گرفت که آنها بازار کسب و کار خود را به ترکیه بردند.

وی تاکید کرد: شهر مقدس مشهد قطب گردشگری زیارتی کشور است با یک مدیریت هوشمندانه در حوزه گردشگری و ساز و کارهای تعریف شده می توانیم نگرانی ها را برطرف کنیم.

حیدری در پاسخ به این سوال که مباحث مطرح شده در مورد حضور مردان عراقی در مشهد مربوط به خانه های زائر پذیر بوده است، نیز گفت: شهر مشهد 52 درصد از هتل ها و واحد های اقامتی کشور را دارد و در عین حال خانه های زائرسراها هم دارای مجوزهای تعریف شده از سوی سازمان میراث فرهنگی هستند و بر آنها نظارت می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اگر در این گونه فضاها با یک سازماندهی مناسب از مبدا تا مقصد زائران نظارت شود، چناچه احتمال خطایی هم وجود داشته باشد می توانیم مدیریت کنیم.

وی اعلام کرد: طرح این گونه موارد و ایجاد این فضاها به مصلحت شهر مشهد نیست و شاهد تبعات آن در عراق و در بصره بودیم و توالی این مسائیل با هم نشان دهنده بیان یک موضوع طراحی شده است و یک جنگ روانی است.

حیدری در بازدید از اتاق خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: باید اصل را بر دوستی بگذاریم، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. باید یک نگاه هوشمندانه می توانیم این گونه موارد را مدیریت کنیم و از هرگونه نگاه احساساتی خودداری شود. مدیران شهری و مسئولان دستگاه های مسئول باید این مباحث را مدیریت کنند تا نگرانی ها از بین برود.

نظرات بینندگان