arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
نتیجه یک نظرسنجی؛

سقوط محبوبیت ترامپ در آمریکا به ۳۶ درصد

نتیجه تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا از افت چند درصدی محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حکایت دارد.شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد که میزان رضایتمندی از عملکرد ترامپ در آمریکا از ۴۲ درصد در ماه آگوست به ۳۶ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

طبق نظرسنجی سی‌ان‌ان، به دنبال انتشار بخش‌هایی از کتاب روزنامه‌نگار باسابقه درباره «کاخ سفید دونالد ترامپ» و همچنین یادداشت جنجالی یک مقام ارشد دولت او، محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا به ۳۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش فارس، نتیجه تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا از افت چند درصدی محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حکایت دارد.

شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد که میزان رضایتمندی از عملکرد ترامپ در آمریکا از ۴۲ درصد در ماه آگوست به ۳۶ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

بنا بر این نظرسنجی، میزان عدم رضایتمندی از رئیس‌جمهور آمریکا به ۵۸ درصد افزایش یافته است.

طبق نتیجه نظرسنجی این شبکه، افت محبوبیت ترامپ در بین افراد مستقل بسیار زیاد بوده و از ۴۷ درصد ماه گذشته به ۳۱ درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی بعد از انتشار بخش‌هایی از کتاب «باب وودوارد» روزنامه‌‌نگار کهنه‌کار و با سابقه آمریکایی و انتشار یادداشت جنجالی «یک مقام ارشد دولت آمریکا» در نیویورک تایمز از آمریکایی‌ها انجام شده است.

به دنبال انتشار این کتاب و یادداشت، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره درباره «احتمال فروپاشی از درون دولت ترامپ» و حتی اخراج وزیر دفاع آمریکا مطرح شده است (اینجا و اینجا).

نقطه مشترک کتاب وودوارد و یادداشت مقام ارشد و ناشناس دولت ترامپ، تصویری از یک کاخ سفید پر از هرج و مرج است که در آن کارکنان و مقام‌های ارشد دولت، «به صورت فعالانه» در حال خنثی کردن اقدامات ترامپ و بی توجهی به مواضع رئیس‌جمهور هستند.

در این نظرسنجی تازه، نظر آمریکایی‌ها درباره اینکه آیا باید هویت نویسنده یادداشت جنجالی «مقام ارشد و ناشناس دولت ترامپ» برای عموم منتشر شود، سوال شده است.

۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که باید هویت نویسنده این یادداشت علنی شود و ۵۵ درصد هم تاکید کردند، اقدام یک مقام دولت علیه رئیس‌جمهور «کار نامناسبی» است.

نظر جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها و مستقل‌ها در این نظرسنجی درباره یادداشت مقام ناشناس آمریکایی نشان می‌دهد که تعلقات حزبی در نظر آنها تاثیر مستقیم داشته است.

در این نظرسنجی ۸۰ درصد از جمهوری‌خواهان، ۵۰ درصد از مستقل‌ها و ۳۳ درصد از دموکرات‌ها مقام دولت علیه رئیس‌جمهور را اقدامی نامناسب خواندند.

نظرات بینندگان