arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

صد‌ها سکه مربوط به دوره روم باستان در ایتالیا کشف شد

گنجینه‌ای ارزشمند از سکه‌های طلا مربوط به دوره روم باستان در یک تئاتر قدیمی در شمال ایتالیا کشف شد و باستانشناسان در حال بررسی جزئیات آن‌ها هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گنجینه‌ای ارزشمند از سکه‌های طلا مربوط به دوره روم باستان در یک تئاتر قدیمی در شمال ایتالیا کشف شد و باستانشناسان در حال بررسی جزئیات آن‌ها هستند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با اعلام این خبر افزود: قدمت حداقل ۳۰۰ مورد از این سکه‌ها که از یک کوزه سنگی موجود در زیرزمین سالن تئاتر کرسونی در کومو شمال میلان کشف شد، به دوره امپراطوری روم بازمی گردد.

آلبرتو بونیسولی (Alberto Bonisoli) وزیر فرهنگ ایتالیا اعلام کرد: هنوز بطور جزئی از اهمیت فرهنگی و تاریخی این یافته مطلع نیستیم. اما این منطقه یک گنجینه واقعی برای باستانشناسی ما ثابت شده است.


ماریا گرتزیا فاکینتی (Maria Grazia Facchinetti) کارشناس سکه‌های نایاب گفت که بر روی این سکه‌ها تصاویر هونوریوس، والنتینیان سوم و لیبیوس سوروس امپراطور‌ها روم هستند که قدمت آن‌ها به بیش از ۴۷۴ سال پس از میلاد مسیح نمی‌رسد.


وی گفت: تمام این‌ها باعث می‌شود تصور کنیم که مالک یک نهاد شخصی نیست، بلکه می‌تواند یک بانک عمومی یا سپرده باشد.


باستانشناسان همچنین یک شمش طلا درون ظرف پیدا کردند.


به گفته وزارت میراث فرهنگی ایتالیا، این سکه‌ها هفته گذشته کشف و به آزمایشگاه ترمیم میباک در میلان برای بررسی انتقال یافتند.


سی ان ان نوشت: این وزارت ارزشی برای این سکه‌ها مشخص نکرد، اما گزارش‌ها در رسانه‌های ایتالیایی نشان از میلیون‌ها دلار ارزش آن‌ها دارد.


این شبکه خبری در ادامه آورده است: تئاتر تاریخی کرسونی در سال ۱۸۰۷ گشایش یافت و سال‌ها پس از آن تبدیل به یک سینما و در نهایت در سال ۱۹۹۷ بسته شد. بر اساس اعلام وزارت میراث فرهنگی، این محل خیلی از منطقه کومو که دیگر گنجینه‌های مهم روم کشف شدند، دور نیست.


این یافته یکی از چندین اکتشاف‌های شگفت انگیز سکه‌های روم در سال‌های اخیر می‌باشد. باستانشناسان در سال ۲۰۱۶ یک سکه طلایی نایاب روم باستان با قدمت ۲ هزار ساله در قدس کشف کردند. نقش چهره نرون امپراطور روم بر روی این سکه حک شده بود و احتمالا قدمت آن به ۵۶ الی ۵۷ سال پس از میلاد باز می‌گردد.


یک تیم از باستانشناسان در همان سال، ۱۰ سکه رومی و عثمانی را از خرابه‌های کاخی در اکیناوا ژاپن پیدا کردند.

نظرات بینندگان