arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

وعده چند صدمیلیاردی معاون وزیر صنعت به یک نماینده، به شرط پس گرفتن امضای استیضاح شریعتمداری؟!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه استیضاح محمد شریعتمداری در دستور کار نمایندگان قرار دارد، گفت: یک طرح استیضاح شریعتمداری ۲ هفته پیش با ۷۰ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد. همچنین طرح استیضاح دوم این وزیر نیز از سوی ۱۲ نماینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شد که هر ۲ طرح به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حاجی دلیگانی: وعده چند صدمیلیاردی معاون وزیر صنعت به یک نماینده، به شرط پس گرفتن امضای استیضاح شریعتمداری؟!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بده و بستان‌ها برای پس گرفتن امضا‌های استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: به یک نماینده گفته شده که اگر امضایش را پس بگیرد ۲ واحد صنعتی به ارزش چند صد میلیارد تومان در حوزه انتخابیه اش مستقر می‌کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف، با بیان اینکه استیضاح محمد شریعتمداری در دستور کار نمایندگان قرار دارد، گفت: یک طرح استیضاح شریعتمداری ۲ هفته پیش با ۷۰ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد. همچنین طرح استیضاح دوم این وزیر نیز از سوی ۱۲ نماینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شد که هر ۲ طرح به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شده است.

حاجی دلیگانی: وعده چند صدمیلیاردی معاون وزیر صنعت به یک نماینده، به شرط پس گرفتن امضای استیضاح شریعتمداری؟!

وی با اشاره به تلاش‌ها برای منتفی کردن استیضاح وزیر صنعت در مجلس گفت: در روز‌های گذشته شاهد تلاش معاونین وزیر در این زمینه بودیم که وعده و وعید‌های زیادی به نمایندگان می‌دهند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: در همین راستا یکی از معاونین وزیر صنعت به یکی از نمایندگان پیغام داده که اگر وی امضای استیضاح وزیر را پس بگیرد، ۲ واحد صنعتی به ارزش چند صد میلیارد تومان در حوزه‌های انتخابیه اش مستقر می‌کنند.

وی از نپذیرفتن پیشنهاد مذکور از سوی نماینده خبر داد و افزود: آقایان باید وظیفه خود را انجام دهند نه اینکه انجام وظیفه خود را به امتیازگیری از نمایندگان منوط کنند.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مسئولین وزارت صنعت به نمایندگان می‌گویند که وزیر تازه یک سال شروع بکار کرده و هنوز مدیران خود را جابجا نکرده و تازه رفته سراغ رئیس جمهور و اجازه تغییر و جابجایی مدیران را گرفته است و الان زمان استیضاح وی نیست.

حاجی دلیگانی افزود: در حال حاضر بیش از یک سال از شروع بکار وزیر گذشته و اگر با محدودیت‌هایی مواجه بود باید به مردم و یا به مجلس می‌گفت.

وی تصریح کرد: اگر برخی نمی‌گذارند تا وزیر تصمیم بگیرد وخودشان در امور وزارتخانه تصمیم گیری می‌کنند، باید شفاف بیان کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما نمایندگان بار‌ها در خصوص مشکلات وزارتخانه به وزیر تذکر و هشدار دادیم، نصیحت کردیم و در کمیسیون تخصصی سوالاتی را مطرح کردیم، اما توجهی نشد و به استیضاح روی آوردیم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در حال حاضر مواد اولیه در کشور وجود دارد، اما برخی نبض مواد اولیه صنایع پائین دستی را بدست گرفتند و احتکارکردند، تصریح کرد: در همین راستا هزاران واحد صنعتی و صنفی تعطیل شد و صد‌ها هزار نفر بیکار شدند.

وی با طرح این سوال که وزیر صنعت کجاست؟، افزود: وقتی قیمت پراید به ۴۰ میلیون رسیده، وضعیت خودرو اینگونه ولنگار و به یک جوک شبیه شده و هیچ جوابی برای مردم نداریم، چاره‌ای جز استیضاح وزیر نداریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه تا زمانی که منافع مردم تامین نشده دست بردار نیستیم، افزود: بر اثر ضعف مدیریت آقایان، تنها در حوزه انتخابیه اینجانب، ۳۰۰ واحد صنفی تریکو دوز و واحد تولیدی لباس و پوشاک تعطیل و حدود هزار و ۵۰۰ نفر بیکار شدند.

نظرات بینندگان