arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

ترامپ گروه‌های خارجی مداخله‌گر در انتخابات آمریکا را تحریم می‌کند

رییس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) دستور اجرایی را امضا می‌کند که طبق آن هر کمپانی یا فرد خارجی که در انتخابات آمریکا مداخله می‌کند مشمول تحریم‌ می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) دستور اجرایی را امضا می‌کند که طبق آن هر کمپانی یا فرد خارجی که در انتخابات آمریکا مداخله می‌کند مشمول تحریم‌ می‌شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا با آماده سازی آژانس‌های اطلاعاتی ارتش و مجریان قانون به منظور دفاع از انتخابات کنگره ششم نوامبر از وقوع حملات پیش‌بینی شده خارجی همزمان شده است.

یکی از منابع مطلع آمریکایی، گفت‌: تحریم‌ها شامل افراد و کمپانی‌های متهم به مداخله در انتخابات آمریکا به وسیله حملات سایبری و یا ابزار دیگر می‌شود.

این منبع مطلع ادامه‌ داد: دولت آمریکا به دنبال ایجاد هنجارهای جدید در فضای الکترونیک است و این نخستین گام در ترسیم مرزها محسوب می‌شود.

این دستور اجرایی بیانگر جدیدترین اقدامات دولت ترامپ برای تشدید تدابیر امنیتی پیش از انتخابات نوامبر محسوب می‌شود. همچنین این دستور یکسری از آژانس‌ها را مسئول تصمیم گیری درباره احتمال وقوع مداخله در انتخابات می‌کند که شامل دفتر مدیریت اطلاعات ملی، از جمله آژانس سیا، آژانس امنیت ملی و وزارت امنیت کشور می‌شود.

بر اساس پیش نویس اخیر این دستور اجرایی که توسط مقامات ارشد آمریکایی ملاحظه شده است، هر گونه آژانس فدرال مطلع با مداخله انتخاباتی از سوی خارجی‌ها باید اطلاعات مربوط را به دفتر مدیر اطلاعات ملی ارائه کند.

این دستور اجرایی در حالی قرار است مطرح شود که در حال‌ حاضر پرونده‌ای در ارتباط با مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی آن با کمپین دونالد ترامپ در حال‌ بررسی است.

نظرات بینندگان