arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

لودریان: حمله به ادلب احتمالا امنیت اروپا را به خطر می‌اندازد

وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی گفت که حمله به ادلب سوریه به دلیل ترس از متفرق شدن عناصر مسلح مستقر در این منطقه و انتقال آن‌ها به اروپا، احتمالا امنیت این قاره را به خطر خواهد انداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی گفت که حمله به ادلب سوریه به دلیل ترس از متفرق شدن عناصر مسلح مستقر در این منطقه و انتقال آن‌ها به اروپا، احتمالا امنیت این قاره را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش ایسنا، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه "بی اف ام تی وی" اظهار کرد: حمله نیروهای نظام سوریه به ادلب به دلیل ترس از متفرق شدن عناصر مسلح در این منطقه و انتقال آن‌ها به اروپا، پیامدهای مستقیمی برای امنیت این قاره به همراه دارد.

لودریان گفت: تا زمانی که تعداد زیادی از نیروهای وابسته به القاعده در ادلب مستقر هستند، تهدید امنیتی نیز همچنان وجود دارد. تعداد این نیروها ۱۰ تا ۱۵ هزار تن است و یک خطر جدی برای امنیت ما در آینده هستند.

وی تعداد فرانسوی‌هایی که عضو گروه "هیئت تحریر الشام" هستند را چند ۱۰ نیرو تخمین زد.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: در صورت حمله ارتش سوریه به ادلب که حدود سه میلیون شخص در آن ساکن هستند، امکان بروز یک "فاجعه انسانی" وجود دارد و آنچه در دسامبر ۲۰۱۶ در حلب در زمان ورود نیروهای نظام سوریه به این استان رخ داد به هیچ وجه با فجایعی که در این حمله ممکن است اتفاق بیفتند، قابل مقایسه نخواهند بود.

وی افزود: ترس من این است که در این حمله از سلاح شیمیایی استفاده شود و این موضوع "خط قرمز" فرانسه است.

این مقام فرانسوی در اظهاراتی بی‌پایه و اساس مدعی شد: «اظهارات مقامات روس درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی و متهم کردن گروه‌های تروریستی به انجام آن نوعی آماده سازی روانشناختی برای استفاده از این سلاح‌هاست.

روسیه سه‌شنبه اعلام کرده بود که گروه‌های مخالف سوری درحال آماده سازی خود برای انجام حمله شیمیایی و متهم کردن نظام سوریه به استفاده از این تسلیحات هستند.

لودریان در ادامه به روسیه هشدار داد که این حمله بیش از آنکه دستاوردی برای آن داشته باشد خسارت‌هایی برایش به همراه دارد.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: در صورتی که روسیه به تعهداتش در قبال تلاش برای آرام کردن اوضاع ادلب پایبند نماند، پس از یک فاجعه که تمامی مسؤولیت آن بر عهده مسکو خواهد بود خودش را کاملا به خطر می‌اندازد.

نظرات بینندگان