arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

مسئولان ویتنام به مردم: گوشت سگ نخورید

مسئولان در هانوی، پایتخت ویتنام از ساکنان این شهر خواسته‌اند که خوردن گوشت سگ را متوقف کنند، چرا که این کار به شهرت این شهر آسیب می‌زند و منجر به بیماری‌هایی مثل هاری می‌شود.این اداره همچنین از ساکنان پایتخت ویتنام خواسته که خوردن گوشت گربه را هم متوقف کنند. گوشت گربه اگر چه محبوبیت کمتری در میان مردم ویتنام دارد اما گوشت آن هنوز هم در دسترس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مسئولان در هانوی، پایتخت ویتنام از ساکنان این شهر خواسته‌اند که خوردن گوشت سگ را متوقف کنند، چرا که این کار به شهرت این شهر آسیب می‌زند و منجر به بیماری‌هایی مثل هاری می‌شود.

به گزارش بی بی سی، کمیته مردم هانوی که یک اداره دولتی است گفته که خوردن گوشت سگ وجهه این شهر را به عنوان "پایتختی متمدن و مدرن" لکه‌دار می‌کند.

این اداره دولتی افزوده که مصرف این گوشت همچنین ممکن است باعث شیوع بیماری‌هایی مثل هاری و تب شالیزار (لپتوسپیروز) شود. ‌

بیش از یک هزار فروشگاه در هانوی هنوز هم گوشت سگ می‌فروشند.

این اداره همچنین از ساکنان پایتخت ویتنام خواسته که خوردن گوشت گربه را هم متوقف کنند. گوشت گربه اگر چه محبوبیت کمتری در میان مردم ویتنام دارد اما گوشت آن هنوز هم در دسترس است.

درخواست این کمیته این واقعیت را برجسته می‌کند که بسیاری از این حیوانات بی‌رحمانه کشته می‌شوند.

شمار سگ و گربه در هانوی به طور تخمینی ۴۹۰ هزاربرآورد شده که اکثرا به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند.

تعداد افرادی که مخالف خوردن گوشت سگ در ویتنام هستند در حال افزایش است اما هنوز هم به عنوان "عادتی ریشه‌دار" در میان بخشی از مردم باقی مانده است.

حتی در شبکه‌های اجتماعی ویتنام بسیاری‌ از این درخواست استقبال کردند، اما برخی هم گفتند که چنین عادتی را مردم ویتنام به آسانی نمی‌توانند ترک کنند.

یکی از کاربران فیسبوک استدلال کرده که این خوراک نباید کاملا ممنوع شود چرا که این کار به معنای محرومیت از آزادی خواهد بود.

او اما پیشنهاد کرده که مالیات سنگینی بر گوشت سگ وضع شود و یا هم فقط در مکان‌های مشخصی فروخته شود.

نظرات بینندگان