arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

دیدار اعضای شورای عالی استانها از خانه-موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی

در دومین روز از ماه محرم الحرام، اعضای شورای عالی استان ها از سراسر کشور، با حضور در خانه-- موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، از قسمت های مختلف آن بازدید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیدار اعضای شورای عالی استانها از خانه-موزه آیت الله هاشمی رفسنجانیدر دومین روز از ماه محرم الحرام، اعضای شورای عالی استان ها از سراسر کشور، با حضور در خانه-- موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، از قسمت های مختلف آن بازدید کردند.

در این بازدید، مهندس محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با تسلیت ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خوش آمد گویی به حاضرین، به تشریح اهداف و روند تبدیل منزل مسکونی آیت الله هاشمی رفسنجانی، به خانه-- موزه پرداخت و گفت: پس از ترور مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دست گروهک فرقان در سال ۵۸ به دستور حضرت امام(ره) این منزل خریداری وبرای حفاظت از ایشان، در اواسط سال ۱۳۶۰ در اختیار مرحوم آیت‌الله هاشمی قرار گرفت که تا آخر عمر به مدت ۳۵ سال در این منزل سکونت داشتند.

وی افزود پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، با تصویب هیئت دولت، مقرر گردید این منزل با کلیه لوازم ، اثاثیه و متعلقات آن، به خانه-موزه برای بازدید عموم تبدیل شود.

محسن هاشمی با قدردانی و تشکر از حضور اعضای شورای عالی استانها در خانه-- موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد که شوراها بتوانند اقدامات عملی برای کمک به حل مشکلات مردم استانهای خود انجام دهند .

اعضای شورای عالی استانها نیز ضمن تسلیت مجدد به محسن هاشمی و بیت معزز مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، از قسمت های مختلف این خانه --موزه بازدید و از سادگی فضای خانه و وسایل و متعلقات آن ابراز تعجب و شگفتی کردند.

نظرات بینندگان