arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷

اتحادیه عرب: قانون جنجالی «کشور یهود» به آپارتاید دامن می‌زند

اتحادیه عرب تاکید کرد، قانون "دولت یهود" که دو ماه قبل توسط کنست (پارلمان اسرائیل) به تصویب رسید، ساختار تبعیض نژادی را نهادینه کرده و سیاست پاکسازی نژادی و مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها را ترویج می‌دهد. در نشست اتحادیه عرب که با عنوان قوانین نژادپرستانه اسرائیل در قاهره برگزار شد، احمد طیبی و جمال زحالقه، دو نماینده عرب کنست اسرائیل اظهار داشتند: تصویب این قانون ساختار تبعیض نژادی را نهادینه می‌کند و به منزله دعوت آشکاری به سیاست پاکسازی نژادی و مهاجرت اجباری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه عرب تاکید کرد، قانون "دولت یهود" که دو ماه قبل توسط کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به تصویب رسید، ساختار تبعیض نژادی را نهادینه کرده و سیاست پاکسازی نژادی و مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها را ترویج می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در نشست اتحادیه عرب که با عنوان قوانین نژادپرستانه اسرائیل در قاهره برگزار شد، احمد طیبی و جمال زحالقه، دو نماینده عرب کنست اسرائیل اظهار داشتند: تصویب این قانون ساختار تبعیض نژادی را نهادینه می‌کند و به منزله دعوت آشکاری به سیاست پاکسازی نژادی و مهاجرت اجباری است.

این دو نماینده عرب کنست در این نشست نسبت به تبعات و خطرات تصویب این قانون هشدار داده و گفتند: با تصویب این قانون ماهیت فلسطینی‌ها در سرزمین‌شان تکذیب شده و حق آنها در تعیین سرنوشت و بازگشت به کشورشان نادیده گرفته و به شهرک‌سازی‌ها مشروعیت بخشیده می‌شود.

آنها افزودند: تصویب این قانون نشان دهنده گسترش نژادپرستی و افزایش نفوذ جریان‌های راست گرا و افراطی در اسرائیل و تاکید آنها بر کنترل یهودی‌ها بر سرزمین فلسطین و نیز اخراج اعراب از آن و تلاش برای تشکیل کشور یهود است.

پارلمان رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۹ ژوئیه به صورت نهایی با رای اکثریت ۶۲ نماینده در مقابل رای مخالف ۵۵ نماینده و رای ممتنع دو نماینده دیگر این قانون را تصویب کرد.

نظرات بینندگان