arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷

نیویورک جای لندن را به عنوان جذاب ترین قطب مالی جهان گرفت

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اصلی ترین ریسک بر سر فعالیت های مالی شهر لندن است چرا که احتمالا بانک های مستقر در این شهر، دسترسی خود به بازار مشترک اتحادیه اروپا را که بزرگ ترین اتحادیه تجاری جهان است از دست خواهند داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با افزایش خروج موسسات مالی از لندن به دلیل بریگزیت، نیویورک جای این شهر را به عنوان جداب ترین مرکز مالی جهان گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اصلی ترین ریسک بر سر فعالیت های مالی شهر لندن است چرا که احتمالا بانک های مستقر در این شهر، دسترسی خود به بازار مشترک اتحادیه اروپا را که بزرگ ترین اتحادیه تجاری جهان است از دست خواهند داد.

بنابر نتایج شاخص مراکز مالی سال ۲۰۱۸ که بر اساس معیارهایی چون زیرساهت ها و دسترسی به بازارهای جهانی، ۱۰۰ شهر مالی جهان را رده بندی کرده است، نیویورک موفق شد جای لندن را بگیرد و دو شهر آسیایی هنگ کنگ و سنگاپور در رده های سوم و چهارم قرار گرفتنه اند.

مارک ییندل- از دست اندرکاران تهیه این شاخص گفت: روز به روز به تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نزدیک‌تر می‌شویم با این حال هنوز مشخص نیست که لندن می خواهد با این مساله چگونه کنار بیاید. ترس از دست دادن کسب وکار در سایر شهرهای اتحادیه اروپا باعث کاهش رقابت پذیری لندن شده است.

از سال ۲۰۱۶ که انگلیس تصمیم به ترک اتحادیه اروپا گرفت برخی از بزرگ ترین و مهم ترین مراکز مالی جهان تصمیم به ترک لندن و انتقال مقر فعالیت های خود به دیگر شهرهای اروپایی اقتاده اند. احتمال می رود بین ۳۵۰۰ تا ۱۲ هزار شغل مرتبط با صنایع مالی در لندن پس از بریگزیت از بین برود.

خدمات مالی بزرگ ترین مالیات دهنده به دولت در بین صنایع مختلف انگلیس است و ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی انگلیس را تشکیل می‌دهد.

نظرات بینندگان