arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷

قطر: هدف اسراییل از تخریب روستاها تغییر هویت فلسطین است

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه ای اقدام نظامیان اسرائیل در تخریب روستای 'وادی الاحمر' در کرانه باختری رود اردن را محکوم و هدف از این اقدامات را تغییر هویت فلسطین ارزیابی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قطر: هدف اسراییل از تخریب روستاها تغییر هویت فلسطین استدر بیانیه ای که حساب کاربری وزارت خارجه قطر در توئیتر منتشر کرد، آمده است: تخریب این روستا که با هدف تغییر بافت جمعیتی و هویت تاریخی آن انجام شده محکوم و غیر قابل قبول است.
بیانیه می افزاید: قطر همصدا با جامعه جهانی خواستار لغو قانون نابودی روستاهای فلسطینی است و مصوبه اخیر دادگاه عالی اسراییل که انجام این جنایت را تسهیل کرده است را محکوم می کند.
وزارت خارجه قطر این دست از اقدامات را ضربه دیگری به روند صلح خاورمیانه و مانعی جدی برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف دانست و افزود : اقدامات اسراییل نشانه روشنی از صلح طلب نبودن تل آویو و تلاش آن برای تحمیل خواسته های خود است.
قطر همچنین از جامعه جهانی خواست رژیم صهیونیستی را برای تن دادن به قوانین بین المللی و مصوبات جامعه بین المللی در خصوص فلسطین تحت فشار قرار دهد.
نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه یورش و محاصره روستاهای شرق قدس، امروز ( پنجشنبه) اقدام به ویران کردن روستای وادی الاحمر و اخراج ساکنان آن کردند. 
نظامیان این رژیم روستای «الخان الاحمر» را نیز که در مجاورت وادی الاحمر است، محاصره و قصد ویرانی این روستا و اخراج ساکنان آن را دارند.
طبق این گزارش، نظامیان این رژیم الخان الاحمر را منطقه بسته نظامی اعلام کرده و بشدت این روستا را محاصره و مانع ورود اهالی به منازل ویران شده، می شوند.
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته با صدور رایی، ضمن رد اعتراضات به تصمیم این رژیم برای تخریب روستای خان الاحمر، به نظامیان صهیونیست اجازه داد تا پس از فرصت قرار موقت در 7 روز، این روستای فقیرنشین را تخریب کنند.
روستای خان‌الاحمر در شرق کرانه باختری رود اردن و در نزدیکی دو شهرک یهودی‌نشین قرار دارد. ساکنان این زاغه‌نشین، عمدتاً با دامداری زندگی خود را می‌گذرانند.
سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و فعالان حقوق فلسطینی‌ها، پیش‌تر با محکوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب این روستا، چنین اقدامی را مانعی جدید بر سر ایجاد احتمالی کشور فلسطین عنوان کرده بودند.
اکثر کشورهای جهان شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی سال 1967 را غیرقانونی و مانعی در برابر تشکیل دولت مستقل فلسطینی و برقراری صلح در خاورمیانه می‌دانند

نظرات بینندگان