arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷

رییس دانشگاه الزهرا: زمین‌های اطراف دانشگاه متعلق به ماست / ساکنین تا یک ماه فرصت تخلیه دارند

مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا تخلیه منازل اطراف این دانشگاه را بر اساس یک حکم قانونی و زمین‌های اطراف را متعلق به دانشگاه دانست و گفت: ساکنین تا یک ماه آینده فرصت دارند منازل مشخص شده اطراف دانشگاه را تخلیه کنند. او گفت: از همان چهل سال پیش ساکنین این خانه‌ها تصور می‌کردند که منازل متعلق به آن‌ها است؛ اما آن‌ها هیچ سندی برای ادعای خود ندارند، در واقع این ساکنین کارگران کارخانجات اطراف ونک بوده‌اند، نه اینکه منازل به خود آن‌ها تعلق داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشگاه الزهرا تخلیه منازل اطراف این دانشگاه را بر اساس یک حکم قانونی و زمین‌های اطراف را متعلق به دانشگاه دانست و گفت: ساکنین تا یک ماه آینده فرصت دارند منازل مشخص شده اطراف دانشگاه را تخلیه کنند.

دکتر مهناز ملانظری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب به توضیح جزئیات تخلیه منازل اطراف دانشگاه الزهرا پرداخت و افزود: زمین‌هایی که در اطراف دانشگاه الزهرا وجود داشت، خانه‌های سازمانی بودند که از چهل سال پیش به ساکنان آن‌ها اطلاع داده شده بود که این زمین‌ها به دانشگاه تعلق دارد. در حالی‌که از همان چهل سال پیش ساکنین این خانه‌ها تصور می‌کردند که منازل متعلق به آن‌ها است؛ اما آن‌ها هیچ سندی برای ادعای خود ندارند، در واقع این ساکنین کارگران کارخانجات اطراف ونک بوده‌اند، نه اینکه منازل به خود آن‌ها تعلق داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: با شکایت حقوقی حکم تخلیه سازمان‌ها و منازل اطراف دانشگاه الزهرا را دریافت کردیم، در واقع زمینی که سال 82 به دانشگاه الزهرا واگذار شده بود، بخشی از این زمین‌ها،‌ زمین‌هایی بودند که بر روی آن‌ها خانه‌های مسکونی بنا شده بود و ما دنبال این رفتیم که این زمین‌ها را آزاد کنیم تا کمبود فضای فیزیکی دانشگاه رفع شود، به همین خاطر این موضوعی نیست که ساکنین اطراف یک شبه با خبر شده باشند و از این حکم که سال 96 دریافت کردیم، بی‌خبر باشند.

رئیس دانشگاه الزهرا خاطرنشان کرد: رای دادگاه صادر شد و در سال 97 حکم تخلیه به ساکنین این منازل ابلاغ شده است و این حکم یک ماه قبل از اجرا به تمامی آن‌ها اطلاع داده شده و آن‌ها یک ماه فرصت داشتند این منازل را تخلیه کنند، ضمن اینکه ما در فرآیند تخلیه با مدیران این سازمان‌ها مذاکره کردیم که اغلب آن‌ها املاکی جز منازلی که ساکن بودند در اختیار داشتند و ما برای افرادی که از شرایط محدودتری برخوردار بودند، سعی کردیم از طریق کمک‌های خیرین برای آن‌ها محل سکونت تهیه کنیم و برخی از آن‌ها قبل از تفاوت نرخ‌های فعلی برای خود خانه‌ای را که با پول دانشگاه دریافت کرده‌ بودند،‌ خریدند و برخی نیز به دلیل پیش آمدن شرایط فعلی اقتصادی خانه رهن کردند.

دکتر ملانظری با تاکید بر اینکه دانشگاه الزهرا رأفت اسلامی و مسائل اخلاقی را در خصوص ساکنین اطراف دانشگاه اجرا کرد، گفت: مساحت زمین‌هایی که به دانشگاه الزهرا تعلق دارد که بر اساس آن حکم تخلیه منازلی را از قوه قضاییه دریافت کردیم، 12 هزار متر مربع است و تقریبا احکام تخلیه تمامی این محیط‌ها دریافت شده است و حتی تجدیدنظرهای این حکم نیز قطعی است و ساکنین تا یک ماه آینده فرصت دارند این منازل را تخلیه کنند.

رئیس دانشگاه الزهرا خاطرنشان کرد: دانشگاه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از ساکنینی که از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند، حمایت کند؛ البته شرایط اقتصادی ما نیز به گونه‌ای نیست که بخواهیم از همه آن‌ها حمایت مالی داشته باشیم، بلکه حمایت‌های خود را از طریق خیرین پیگیری می‌کنیم، ضمن اینکه تاکنون هر کدام از این افراد که نیاز داشتند از کمک‌های دانشگاه استفاده کردند، حتی مکان‌هایی که تخلیه شد، هزینه اسباب‌کشی آن‌ها توسط دانشگاه پرداخت شده است.

وی گفت: اینکه زمین‌های اطراف دانشگاه الزهرا ملکی دولتی به شمار می‌رود و بهره‌برداری آن به دانشگاه الزهرا واگذار شده است و ما مجبور به اجرای حکم قانونی هستیم، این خبر موضوع عجیبی نیست که ساکنین به طور ناگهانی از آن مطلع شده باشند.

نظرات بینندگان