arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
ذوالقدر، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با «انتخاب»؛

امیدوارم شهرداری تهران «حذف میدان قیصر امین پور» را بزودی جبران کند / به نظر می‌رسد اولویت همیشه با خودروهاست؛ این نگاه باید تغییر کند / ساخت معابر نباید چهره شهر را زیر سوال ببرد

ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس گفت: اینکه میدانی به نام یکی از شاعران و مفاخر فرهنگی کشور که مورد توجه فرهنگیان بوده، به این راحتی حذف شود، قابل قبول نیست. وجود نام چنین مفاخری بر معابر شهر ضرورت دارد. نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: امیدوارم شهرداری تهران این اقدام را بزودی جبران کند و یکی از معابر شهر را به نام قیصر امین پور نام گذاری کند. می توان برخی خیابان ها و میادین را که نام های عمومی دارند، برای این کار در نظر گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس از حذف میدان قیصر امین پور در منطقه سعادت آباد شهر تهران انتقاد کرد.

ذوالقدر در گفت و گو با «انتخاب» گفت: اینکه میدانی به نام یکی از شاعران و مفاخر فرهنگی کشور که مورد توجه فرهنگیان بوده، به این راحتی حذف شود، قابل قبول نیست. وجود نام چنین مفاخری بر معابر شهر ضرورت دارد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: امیدوارم شهرداری تهران این اقدام را بزودی جبران کند و یکی از معابر شهر را به نام قیصر امین پور نام گذاری کند. می توان برخی خیابان ها و میادین را که نام های عمومی دارند، برای این کار در نظر گرفت.

او همچنین با انتقاد از اولویت دادن به خودرو در شهر در هر شرایطی گفت: به نظر می رسد اولویت همیشه با آنهاست که پشت خودروها نشسته اند. این رویه، درست نیست و باید تغییر کند. گاهی حتی دیده می شود که پیاده روها نیز به جای آنکه محل عبور عابران باشند، به وسیله موتورسواران مورد استفاده قرار می گیرند.

ذوالقدر ادامه داد: باید به اماکن فرهنگی، بازارچه ها و .. در شهر نیز توجه کنیم و آماده سازی شهر برای خودروها به گونه ای نباشد که چهره شهر را زیر سوال ببرد.

نظرات بینندگان