arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷

وزیر انرژی روسیه: تحریم نفت ایران غیرسازنده و نادرست است

وزیر انرژی روسیه در مصاحبه‌ای روز جمعه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه نفت ایران را «نادرست» و «غیرسازنده» توصیف کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر انرژی روسیه: تحریم نفت ایران غیرسازنده و نادرست است«الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه‌ای روز جمعه درباره تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اظهارنظر کرد و آن را «غیرسازنده» توصیف کرد.

او در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: «اظهارنظر درباره تبعات این تحریم‌ها دشوار است، چون ما هنوز از مختصات حقوقی اسنادی که قرار است امضا و معرفی شوند باخبر نیستیم؛ نمی‌دانیم شرکت‌ها چگونه واکنش نشان خواهند داد. کشورهایی که با ایران تعامل می‌کنند چطور واکنش نشان خواهند داد.»

وی در ادامه گفت: «مخالفت‌ها پابرجا هستند که این اقدام، غیرسازنده و نادرست است. کار کردن در بازاری بهتر است که در آن ایران هم یکی از صادرکنندگان [نفت] است و عرضه ثابتی به بازار دارد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روز بازگشته و علیه ایران اجرایی خواهند شد.  

رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. این تحریم‌ها بخش خودروسازی، مبادلات دلار و فلزات گرانبها و اوراق بانکی را شامل می‌شوند. 

دومین بسته این تحریم‌ها قرار است ۵ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) علیه ایران احیا شوند. این تحریم‌ها، بخش‌های انرژی و کشتی‌رانی ایران و موسسات مالی همکار با بانک مرکزی ایران را هدف می‌گیرند. 

مقام‌های دولت آمریکا اعلام کرده‌اند قصد دارند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند. 

منبع: فارس
نظرات بینندگان