arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷

کارکنان در اعتراض به ناامنی زندان‌های انگلیس اعتصاب کردند

بیش از پنج هزار نفر از کارکنان زندان‌های سراسر انگلیس و ولز روز جمعه در اعتراض به سوءمدیریت و خشونت موجود در زندان‌های این کشور دست از کار کشیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارکنان در اعتراض به ناامنی زندان‌های انگلیس اعتصاب کردنددبیرکل انجمن کارکنان زندان‌های انگلیس می‌گوید که سطح خشونت در زندان‌های این کشور رو به افزایش است. 
او با اشاره به اینکه برخی زندانبان‌ها در حین انجام‌ وظیفه براثر درگیری با زندانیان، دچار جراحت‌های شدید شده‌اند ، گفت : این افراد حق ‌دارند تا در فضایی عاری از ترس به کار خود ادامه دهند.
یک گزارش منتشرشده حاکی از آن است که تنها ظرف شش ماه گذشته 116 موردحمله فیزیکی علیه مأموران ندامتگاه بدفورد صورت گرفته است.
'برایان کوپر' رئیس شعبه 'بدفورد' انجمن کارکنان زندان‌های انگلیس در این‌ باره می‌گوید: یکی از کارکنان این ندامتگاه به دلیل درگیری با زندانیان دچار خون‌ریزی مغزی شده و کاسه چشم مأمور دیگری خورد شده است.
حرکت اعتراضی امروز کارکنان زندان‌های انگلیس همچنین سبب شد تا شماری از جلسات رسیدگی به پرونده متهمان در دادگاه لغو شود. 
وضعیت غیراستاندارد بسیاری از زندان‌های انگلیس در سال‌های اخیر موضوع گزارش بسیاری از رسانه‌های این کشور بوده است. در بسیاری از ندامتگاه‌های این کشور زندانیان تن به قوانین نمی‌دهند و مصرف مواد مخدر به چندین برابر حد معمول آن رسیده است.
'روری استورات' معاون وزیر کشور در امور زندان‌ها امروز با صدور بیانیه‌ای اعتصاب زندانبان‌ها را اقدامی غیرقانونی خواند و از آن‌ها خواست تا هرچه سریع‌تر به محل کار خود بازگردند. 
او وعده داد که به‌زودی سه هزار و 500 نیروی جدید برای کاهش حجم فشار کارکنان این بخش به کار گرفته خواهد شد.
براساس این گزارش، اعتصاب کارکنان زندان‌های انگلیس ساعت یک بعدازظهر امروز (جمعه) به‌وقت محلی خاتمه یافت

نظرات بینندگان