arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

پمپئو: روسیه تحریم‌ها علیه کره شمالی را دور می‌زند / تا خلع سلاح کامل کره مذاکره می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را به تلاش برای متزلزل کردن تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی متهم کرده و تاکید داشت که اجرای این اقدامات برای متقاعد کردن پیونگ یانگ در کنار گذاشتن تسلیحات اتمی‌اش لازم و ضروری هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را به تلاش برای متزلزل کردن تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی متهم کرده و تاکید داشت که اجرای این اقدامات برای متقاعد کردن پیونگ یانگ در کنار گذاشتن تسلیحات اتمی‌اش لازم و ضروری هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در ساختمان وزارت خارجه آمریکا گفت: روسیه به طور فعالانه تلاش کرده تا قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و فعالیت کمیته مربوطه در زمینه ارزیابی پیروی از این تحریم‌ها را متزلزل کند.

این اظهارات پامپئو پس از آن مطرح شد که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه مسکو را به تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی توسط روس‌ها متهم کرد و تاکید داشت که روس‌ها با تلاش برای تغییر یک گزارش مستقل درخصوص نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی در تلاشند تا نقض‌های خود را لاپوشانی کنند.

پامپئو گفت: امیدوارم کمیته تحریم‌های سازمان ملل گزارش اصلی را منتشر کند که فعالیت‌های واقعی در رابطه با تحریم‌ها و نقض تحریم‌ها را نشان می‌دهد.

وی افزود: آمریکا مثل همیشه به ادامه اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متعهد است. ما معتقدیم این تحریم‌ها در مرکز تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای متقاعد کردن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به خلع تسلیحات اتمی کامل و نهایی شبه‌ جزیره کره شمالی قرار دارند و برای دستیابی به این هدف لازم و ضروری هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: واشنگتن به داشتن مذاکرات متعدد با کره شمالی درباره چگونگی انجام تمامی تعهدات مطرح شده در نشست ۱۲ ژوئن بین ترامپ و کیم جونگ اون ادامه می‌دهد.

این در حالی است که هیات‌های روسیه و کره شمالی در سازمان ملل هنوز نسبت به این اظهارات پامپئو اظهارنظری نکرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه به درخواست واشنگتن جلسه‌ای را حول محور اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی برگزار کنند.

گزارش ارائه شده به کمیته تحریم‌های کره شمالی شورای امنیت می‌گوید که پیونگ یانگ برنامه‌های اتمی و موشکی خود را متوقف نکرده و تحریم‌های سازمان ملل علیه صادرات را نقض می‌کند.

دیپلمات‌ها تاکید دارند که روسیه ناظران مستقل تحریم‌ها را برای اصلاح این گزارش تحت فشار گذاشته است.

یک دیپلمات گفت: گزارش اصلاح شده برخی اشارات به روس‌ها که متهم به نقض تحریم‌ها علیه کره شمالی شده‌اند را حذف کرده است.

شورای امنیت باید به اتفاق آرا درخصوص آنکه این گزارش را منتشر کند یا خیر، برسد و آمریکا نسبت به انتشار گزارش اصلاح شده مخالفت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت واشنگتن به مذاکرات با کره شمالی تا خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره ادامه می‌دهد.

وی گفت: ما همچنان مذاکرات گسترده‌ای با کره شمالی داری تا بدانیم چطور به تعهداتش در جریان نشست سنگاپور عمل خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت بیش از هر زمان دیگری برای اجرای قطعنامه‌های بین المللی علیه برنامه‌های هسته‌ایو بالستیکی کره شمالی مصمم است.

وی گفت به عقیده ما این قطعنامه‌ها در کنار تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا برای قانع کردن پیونگ یانگ در خلع کامل شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای ضروری است.

نظرات بینندگان