arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

اتیوپی و اریتره پس از ۲۰ سال خصومت، فردا در عربستان، توافق صلح امضا می‌کنند

فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: رهبران اتیوپی و اریتره روز یکشنبه در شهر جده عربستان با یکدیگر دیدار خواهند کرد و در جریان این دیدار توافقنامه‌ای را امضا می‌کنند که روابط دوجانبه را تقویت می‌کند و به دشمنی بیست ساله آن‌ها خاتمه می‌بخشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان ملل از دیدار فردا یکشنبه رهبران اتیوپی و اریتره در شهر جده عربستان به منظور امضای توافقنامه صلح میان دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: رهبران اتیوپی و اریتره روز یکشنبه در شهر جده عربستان با یکدیگر دیدار خواهند کرد و در جریان این دیدار توافقنامه‌ای را امضا می‌کنند که روابط دوجانبه را تقویت می‌کند و به دشمنی بیست ساله آن‌ها خاتمه می‌بخشد.

فرحان حق بدون اشاره به جزئیات بیشتر در این خصوص گفت: اتیوپی و اریتره در جریان این دیدار توافقنامه دیگری را امضا خواهند کرد که به تقویت روابط مثبت میان این دو کشور کمک می‌کند.

رسانه‌های عربستانی اعلام کردند که سلمان بن عبدالعزیز از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواسته که در مراسم امضای توافقنامه صلح میان اتیوپی و اریتره حضور داشته باشد.

پیشتر ابی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی از خروج نیروهای کشورش و نیروهای اریتره از مرزهای دو کشور خبر داد؛ این اقدام در راستای تلاش برای کاهش تنش در روابط دو کشور است.

سه‌شنبه نیز دو کشور مرزهای زمینی‌شان را برای نخستین بار از ۲۰ سال پیش بازگشایی کردند که راه را برای تبادلات تجاری میان دو کشور پس از آشتی غیر قابل تصور میان آنها هموار می‌کند.

در ژوئیه گذشته نخست وزیر اتیوپی و اسیاس افورقی، رئیس جمهور اریتره توافقنامه صلحی را امضا کردند که رسما به دشمنی بیست ساله آن‌ها خاتمه می‌دهد.

نظرات بینندگان