arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷

پمپئو به کری: برجام شکست خورد؛ رهایش کنید / این توافق همه راههای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود نکرد

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون دیدار جان کری و ظریف، گفت که برجام همه راه های ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای را مسدود نکرد. او نوشت: توافق (هسته ای با ایران) شکست خورد. رهایش کنید. برجام همه راه های ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای را مسدود نکرد؛ این برخلاف چیزی است که به مردم آمریکا وانمود می شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در ادامه جنگ لفظی با جان کری، وزیر خارجه اسبق، خطاب به او گفته است که توافق هسته‌ای (برجام) با ایران شکست خورده است و باید رهایش کرد.

به گزارش انتخاب، پومپئو در توییتر خود نوشته است: "کاری که جان کری به واسطه تعامل با ایران انجام داده، ناشایست، بی‌سابقه و ناسازگار با سیاست خارجی آمریکا است.

مایک پومپئو خطاب به کری گفته است: "برخلاف آن طوری که برجام را به مردم آمریکا قالب کردند، برجام همه مسیرهای ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را نبست."

او گفته است: "برجام شکست خورد. رهایش کنید."

جان کری به تازگی گفته است که با وجود ترک وزارت خارجه، در دو سال اخیر "سه-چهار بار" با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، دیدار کرده است.

دیدارهای او با ظریف انتقاد تند مقام‌های دولت دونالد ترامپ را به دنبال داشته است، اما کری می‌گوید کار خلاف عرفی انجام نداده است.

نظرات بینندگان