arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷

جزئیات محدودیت‌های صادراتی ایران به افغانستان

آنچه که از اطلاعات دریافتی از گمرک به نظر می‌رسد گمرک فراه افغانستان به دلایل نامعلوم و نامشخص، صادرات مواد سوختی، فولاد، سیمان و کاشی و سرامیک از این مرز را ممنوع کرده است، اما از دیگر مرزهای ایران و افغانستان امکان صادرات این کالاها وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در حالی که گفته می‌شد صادرات کالا به افغانستان متوقف شده، گمرک ایران اعلام کرد که صادرات کالا به این کشور ادامه دارد و محدودیت‌های صادراتی به افغانستان تنها در مرز ماهیرود است.

به گزارش ایسنا، آنچه که از اطلاعات دریافتی از گمرک به نظر می‌رسد گمرک فراه افغانستان به دلایل نامعلوم و نامشخص، صادرات مواد سوختی، فولاد، سیمان و کاشی و سرامیک از این مرز را ممنوع کرده است، اما از دیگر مرزهای ایران و افغانستان امکان صادرات این کالاها وجود دارد.

از سوی دیگر، صادرات سایر کالاها حتی از مرز ماهیرود به غیر از چهار قلم کالای مذکور امکان‌پذیر بوده و انجام می‌شود و در مورد این چهار کالا نیز دفتر بین‌الملل گمرک ایران در حال مکاتبه و پیگیری موضوع از گمرکات افغانستان بوده و نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این در حالی است که محمد زبیر رحیمی، رئیس اتحادیه تاجران جوان هرات افغانستان، درباره ممنوعیت صادرات برخی کالاها از ایران به افغانستان در گمرک فراه این کشور، گفته است: متاسفانه ولایت فراه در این روزها دچار مشکلات ناامنی شده و گمرک این‌ ولایت نیز دچار فساد شده است.

وی ابراز امیدواری کرده است که این مشکل به زودی از سوی دولت مرکزی افغانستان حل خواهد شد.

بر اساس نامه موجود، صادرات چهار قلم کالای ایرانی در گمرک فراه افغانستان پذیرش نمی‌شود و صادرکنندگان می‌توانند از طریق مرزهای جایگزین از جمله گمرک دوغارون و میلک این کالاها را به افغانستان صادر کنند.

نظرات بینندگان