arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
تشدید درگیری ها در مصر؛

فرار جمال مبارک با 100 چمدان به لندن/ورود احتمالی البرادعی به قاهره/قطع موبایل ها در سطح وسیع در مصر

اعتراضات بر علیه حسنی مبارک در مصر به روز سوم کشیده شد. محمد البرادعی که در وین زندگی می کند، قرار بود که امروز پنج شنبه به مصر بیاید. ورود او ممکن است باعث ادامه اعتراضات شود. این در حالی است که معرتضان هنوز رهبری ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتراضات بر علیه حسنی مبارک در مصر به روز سوم کشیده شد.  محمد البرادعی که در وین زندگی می کند، قرار بود که امروز پنج شنبه به مصر بیاید. ورود او ممکن است باعث ادامه اعتراضات شود. این در حالی است که معرتضان هنوز رهبری ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب، گفته شده است که جمال مبارک 48 ساله که گزینه جانشنی پدرش بود، توسط یک هواپیمای اختصاصی از قاهره به لندن پرواز کرده است. همسر و دخترش او را همراهی کرده اند.

 وی با خود 100 چمدان برده است که محتوای انها مشخص نیست. پرواز ناگهانی او توسط سایت عربی "اخبار العرب" متعلق به امریکا گزارش داده شد.

فرار وی از کشور، همزمان با تظاهرات بی سابقه مردم مصر انجام شد. نیروهای ویژه به سرعت به خیابان ها امده و با استفاده از گاز اشک اور اقدام به پراکنده کردن معترضین کردند.

مقامات امنیتی اعلام کرده اند که جمعا 860 نفر در کشور دستگیر شده اند.  معترضان خواستار کناره گیری حسنی مبارک از قدرت هستند. انها همچنین به دنیال راه حلی برای مبارزه با افرایش قیمت ها، فقر و بیکاری هستند. حد اقل 3 معترض و یک پلیس در درگیری های روزهای اخیر کشته شده اند.

معترضان با استفاده از وب سایت های شبکه اجتماعی خود را برای تظاهرات دیگر اماده می کنند. اما به تازگی، فیس بوک توسط دولت فیلتر شده است. دیروز، توییتر مسدود و موبایل ها به طور وسیع قطع شدند.

وزیر کشور مصر اعلام کرد که پلیس هیچ تجمعی را تحمل نمی کند .  امروز، پلیس های ضد شورش در همه جای شهر حضور پیدا کردند . تعدادی از انها در بیرون ساختمان تلویزیون و دفتر مرکز حزب ملی دمکرات ایستاده اند.
نظرات بینندگان