arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

برنامه شرکت سونی برای سال 2040: قطع وابستگی به سوخت های فسیلی

اخیرا خبری از سوی شرکت سونی منتشر شد که نشان می دهد این شرکت به جمع شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و مایکروسافت در زمینه استفاده از انرژی تجدیدپذیر ملحق می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اخیرا خبری از سوی شرکت سونی منتشر شد که نشان می دهد این شرکت به جمع شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و مایکروسافت در زمینه استفاده از انرژی تجدیدپذیر ملحق می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ورج، قرار است همه 111 سایت جهانی این شرکت شامل کارخانه های تولید کنسول های بازی و تولید اجسام نیمه رسانا، برای کمپانی های هالیوودی تا سال 2040 به طور کامل از سوخت سبز استفاده کنند. قطعا این زمان بندی بسیار  طولانی است و احتمال دارد که تا سال 2030 حدود 30 درصد از این انرژی استفاده شود.

این حرکت شرکت سونی را به شرکت هایی دیگر مانند فیس بوک، گوگل و مایکروسافت ملحق می کند. این شرکت ها پیمان بسته اند تا سال 2050 فقط از سوخت های تجدیدپذیر برای تولید محصولات خود استفاده کنند.

به نظر می رسد شرکت ژاپنی سونی بیش از هر شرکت دیگری به این موضوع نیاز دارد زیرا این شرکت برای تولید برخی از محصولات خود از مواد نادری مانند کبالت استفاده می کند. متاسفانه برخی از گزارش ها حکایت از آن دارند که کبالت مورد نیاز این شرکت توسط کودکان کار از معادن استخراج می شود که با استفاده کامل از انرژی های تجدیدپذیر، این موضوع می تواند در آینده به طور کامل برطرف شود.

برای رسیدن به این هدف شرکت سونی پنل های تولید انرژی های تجدیدپذیر را در کشورهای آمریکا، چین، تایلند و ژاپن نصب می کند. شرکت سونی اسم این پروژه را «سفر به صفر» نامیده است. یعنی شرکت مذکور قصد دارد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر خود را به 100 درصد برساند.

سخنگوی شرکت سونی اعلام کرده است که با رسیدن به این هدف قصد داریم میزان مصرف سوخت های تجدیدپذیر خود را به بالاترین سطح برسانیم.

برچسب ها: سونی ، فناوری
نظرات بینندگان