arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

روسیه: گزارش آژانس حاکی از رعایت کامل برجام ازسوی ایران است

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی حاکی از رعایت کامل برجام از سوی ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه: گزارش آژانس حاکی از رعایت کامل برجام ازسوی ایران است«میخاییل اولیانوف» با بیان این مطلب اظهار داشت که در گزارش دوازدهم آژانس بین المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه هفته گذشته ارائه شد بر اجرای کامل تعهدات ایران در چارچوب برجام تاکید شده است. 
وی ادامه داد: در ماه های اخیر اعضای برجام و ایران چند دیدار کارشناسی برگزار کردند و آخرین دیدار از این دست روز 11 ماه سپتامبر (سه شنبه هفته گذشته) در وین برگزار شد. 
مقام روس خاطرنشان کرد: پیشرفت های معینی در این مساله به دست آمده است اما کافی نیست.
وی ادامه داد: در این رابطه مقام های ایرانی گاهی اوقات اظهاراتی را درباره راه اندازی کارخانه تولید دستگاه سانتریفوژ و امکان ارتقاء موقعیت تجاری ایران به سطح جدید بیان می کنند.
اولیانوف افزود: من این بیانات را پیامی از طرف ایران به سایر شرکت کنندگان در برجام تلقی می کنم که باید تلاش ها و اقدامات برای احیای فرصت های از دست رفته بر اثر خروج آمریکا از برجام و اجرای بخش اقتصادی برجام را افزایش دهند. 

**روسیه اطلاعی از تحویل اسناد توسط اسراییل به آژانس ندارد 
نماینده دایمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که روسیه هیچ اطلاعی ندارد که اسراییل اسناد مربوط به حفظ برنامه هسته ای ایران را به آژانس بین المللی انرژی اتمی تحویل داده است یا خیر.
وی افزود: اگر اسراییل این اسناد را تحویل دهد دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی به تجزیه و تحلیل آن خواهد پرداخت.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه آوریل در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد که 100 هزار برگ سند به دست آورده که نشانگر فعالیت های هسته ای ایران و نقض تعهدات تهران در برجام است.

نظرات بینندگان