arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

روسیه: عملیات نظامی در ادلب منتفی است

وزارت دفاع روسیه اندکی پس از توافق میان رئیس جمهور این کشور و همتای ترکیه ای او برای ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب اعلام کرد که هیچ عملیات نظامی را در این شهر شمالی سوریه انجام نخواهد داد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه: عملیات نظامی در ادلب منتفی استسرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه و پس از اتمام مذاکرات میان روسای جمهور روسیه و ترکیه در سوچی اعلام کرد که روسیه در شهر ادلب سوریه عملیات نظامی اجرا نخواهد کرد.

شویگو نسخه ای از توافق به دست آمده در مورد ادلب را که به امضای او و همتای ترکیه ایش خلوصی آکار رسیده بود به خبرنگاران نشان داده و افزود: «طی ساعات آینده، ما تمامی موارد مطرح شده در این سند را با آن ها (مقامات سوریه) هماهنگ خواهیم کرد.»

روسای جمهور روسیه و ترکیه پس از دیداری دوساعته در شهر سوچی در کنفرانسی خبری شرکت کرده و خبر حصول توافق برای ایجاد منطقه غیرنظامی میان تروریست ها و نیروهای سوری در شهر ادلب را اعلام کردند.

منطقه غیرنظامی مذکور قرار است مشترکا توسط نظامیان ترکیه و پلیس نظامی روسیه اداره شود.

به گفته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، نیروهای نظامی ترکیه و روسیه با هماهنگی یکدیگر اقدام به گشت زنی در هر دو سوی مرزهای منطقه غیرنظامی مورد توافق خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد که جابجایی در بزرگراه های بین حلب و لاذقیه و همچنین بین حلب و حما باید تا پایان سال جاری میلادی به حالت عادی برگردد.

نظرات بینندگان