arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

وزارت بهداشت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر به دلیل سوانح جاده‌ای فوت کردند / ۵ میلیون بیمار دیابتی داریم

‌معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: یکی از آسیب‌هایی که متاسفانه جان بسیاری از افراد را به مخاطره می‌اندازد حوادث جاده‌ای و تصادفات است. سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر به دلیل سوانح جاده‌ای در کشور فوت کردند و ۳۳۶ هزار نفر مصدوم شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

‌معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر به دلیل سوانح جاده‌ای در کشور فوت کردند و ۳۳۶ هزار نفر مصدوم شدند.

‌به گزارش ایسنا، سید محمد هادی ایازی شامگاه دوشنبه در نخستین مجمع سلامت استان قم در استانداری عنوان کرد: سلامت مساله‌ای مهم و فرابخشی است و مدیریت آن به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت افزود: مشارکت مردمی می‌تواند پشتوانه خوبی برای تحقق سلامت باشد. در دین مبین اسلام سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ و الهی خوانده شده و اهمیت سلامت را می‌توان از روایات و آیات بیشماری دریافت.

ایازی بیان کرد: همه کشور در قبال سلامت جامعه دارای وظیفه هستند مساله مهم دیگر آن است که سلامت تنها به سلامت جسمی منحصر نمی‌شود و سلامت روحی را نیز شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه دینی ایران راه برای بهبود شاخص‌های سلامت روانی و روحی بهتر از کشور‌های غربی می‌تواند حاصل شود.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: یکی از مسائلی که به سلامت روان در جامعه آسیب می‌زند وجود آسیب‌های اجتماعی است که ۲۳ اولویت در آسیب‌های اجتماعی شناخته شده که در این میان ۵ آسیب مساله بحرانی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: با منویات رهبری در خصوص مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، شورای اجتماعی در کشور فعال شد و برنامه‌هایی را پیگیری می‌کند.

ایازی بیان کرد: سلامت معنوی نیز اهمیت زیادی دارد و دستگاه‌های فرهنگی و حوزه‌های علمیه در برابر سلامت معنوی جامعه مسئولیت دارند.

وی عنوان کرد: یکی از آسیب‌هایی که متاسفانه جان بسیاری از افراد را به مخاطره می‌اندازد حوادث جاده‌ای و تصادفات است. سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر به دلیل سوانح جاده‌ای در کشور فوت کردند و ۳۳۶ هزار نفر مصدوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلامت در جهت تحقق سلامت جامعه تنها ۲۵ درصد سهم دارد و بقیه دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز متولی سلامتی هستند.

ایازی بیان کرد: ۷۵ درصد از مرگ و میر‌ها ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است و افزایش آگاهی و مشارکت‌های مردمی می‌تواند نقش مهمی در مهار بسیاری از مرگ و میر‌ها باشد.

وی عنوان کرد: در کشور ۷۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعال است و ۹۰۰ خیریه و ۴۰۰ موسسه خیریه در بخش سلامت فعال اند که اهمیت مشارکت‌های مردمی را نشان می‌دهد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت افزود: سیاست نظام تحقق سلامت بر اساس اسناد بالادستی و تحقق عدالت در سلامت است.

هر ایرانی ۱۱ مرتبه مراجعه به مراکز سلامت دارد

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد از سلامت افزاد در ۱۰۰۰ روزه اول زندگی انسان از دوران جنینی به بعد شکل می‌گیرد، اما بسیاری از والدین از اهمیت دوران جنینی فرزندان خود غافل بوده و حاضر نیستند برای این دوران حساس هزینه کنند.

ایازی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۸۴۶ میلیون مرتبه مردم به مراکز سلامت مراجعه کرده‌اند که به صورت متوسط برای هر ایرانی ۱۱ مرتبه مراجعه به ثبت رسیده است.

تا دو دهه آینده بیش از ۲۰ درصد از جمعیت کشور سالمند می‌شود

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد: در کشور ۵ میلیون دیابتی و ۵ میلیون نفر نیز در آستانه دیابتی شدن داریم ضمن اینکه تا دو دهه آینده بیش از ۲۰ درصد از جمعیت کشور را افراد سالمند تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد:همه ما در قبال سلامت جامعه دارای مسئولیت اجتماعی هستیم تشکیل مجمع سلامت در ۳۱ استان می‌تواند نوید بخش ارتقای سطح آگاهی نسبت به سلامتی باشد.

نظرات بینندگان