arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

فرانسه: کماکان متعهد به حفظ توافق هسته‌ای هستیم

نماینده فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس در وین با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرد که این توافق یک ابزار ضروری در منع اشاعه و حفظ امنیت به شمار می‌آید که فرانسه کماکان متعهد به حفظ آن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه پاریس از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام متاسف است، تاکید کرد: ما همچنان متعهد به حفظ توافق هسته‌ای هستیم.

به گزارش ایسنا، نماینده فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس در وین با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرد که این توافق یک ابزار ضروری در منع اشاعه و حفظ امنیت به شمار می‌آید که فرانسه کماکان متعهد به حفظ آن است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وی در ادامه گفت: یکی از طرف‌های این توافق تصمیم به خروج از آن گرفت. ما از این تصمیم متاسفیم اما (این کشور) نمی‌تواند کار آژانس برای راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای را زیر سوال ببرد. بنابراین، فرانسه از فعالیت‌های آژانس در این زمینه استقبال و قدردانی می‌کند.

نماینده فرانسه همچنین گفت که ایران نیز باید به اجرای تعهداتش ذیل این توافق به صورت شفاف و بدون استثنا ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مسئولیت نظارت بر تعهدات مرتبط هسته‌ای برجام را دارد تاکنون در تمامی گزارشات خود به‌طور قوی تائید کرده است که ایران کاملا به تعهداتش در توافق هسته‌ای عمل می‌کند.

نظرات بینندگان