arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

روسیه: هواپیمای ما توسط پدافند هوایی سوریه سرنگون شده اما اسراییل از آن به عنوان پوشش استفاده کرده / این اقدام خصمانه را پاسخ می‌دهیم

وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه هواپیمای ناپدید شده این کشور حین حملات نیروهای اسراییل به لاذقیه سوریه در واکنش پدافند هوایی سوریه منهدم شده، تأکید کرد که خلبانان صهیونیست از هواپیمای روس عنوان پوشش استفاده کرده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه هواپیمای ناپدید شده این کشور حین حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه در واکنش پدافند هوایی سوریه منهدم شده، تأکید کرد که خلبانان صهیونیست از هواپیمای روس عنوان پوشش استفاده کرده بودند.

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد که هواپیمای «Il-20» روسیه همزمان با حملات هوایی «اف-16» رژیم صهیونیستی به لاذقیه توسط سامانه پدافند هوایی «اس-200» سوریه سرنگون شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که به دلیل اقدامات غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی 15 نظامی روسیه کشته شده‌اند و مسکو حق واکنش در قبال اقدامات خصمانه اسرائیل را دارد.

این وزارتخانه تصریح کرد، مسکو اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی را «اقداماتی خصمانه» می‌داند.

این بیانیه می‌افزاید: «خلبانان اسرائیلی از هواپیمای روسی به عنوان پوشش استفاده کرده و آن را در معرض حمله پدافند هوایی سوریه قرار داده‌اند».

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که «امکان نداشته نیروهای اسرائیلی هواپیمای روس را که در حال آماده شدن برای فرود بود، ندیده باشند».

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: «خلبانان اسرائیلی از هواپیما روس به عنوان پوشش استفاده کرده و هواپیمای روسیه را در معرض هدف نیروهای پدافند هوایی سوریه قرار داده‌اند. در نتیجه این هواپیما که محدوده عبور راداری آن از «اف-16» نیز بزرگتر بود، هدف حملات موشک‌های سامانه پدافند هوایی «اس-200» سوریه قرار گرفته است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «جنگنده‌های اسرائیلی با کم کردن ارتفاع پروازشان، وضعیت خطرناکی را برای دیگر هواپیماها و حتی کشتیها در منطقه ایجاد کرده‌اند».

وزارت دفاع روسیه ادامه داد که علاوه بر هواپیمای «Il-20» روسیه، ناو «اووغن» نیروی دریایی فرانسه نیز در محدوده عملیات نیروهای رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

ارتش روسیه همچنین تأکید کرده که رژیم صهیونیستی پیش از انجام این حملات، درباره عملیات برنامه‌ریزی شده خود، به روسیه هشدار نداده بود و تنها یک دقیقه قبل از انجام این حملات هشدار اعلام شد که «زمان کافی برای انتقال هواپیمای روسیه به منطقه امن وجود نداشت».

مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه دوشنبه‌ شب در لاذقیه واقع در غرب این کشور، هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

خبرگزاری سانا نوشت که قبل از این اظهارنظر، صدای چند انفجار در آسمان شهر لاذقیه شنیده شد که ناشی از تجاوزی بود که «مرکز صنایع فناوری» را هدف گرفت. پدافند هوایی سوریه شماری از موشک‌های شلیک شده را ساقط کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان